Veckans Bild 16

366Loppis – en märklig företeelse, aktivitet, hobby, business…..

Loppis har jag varit på som besökare många gånger men aldrig som försäljare, tills igår. Då var det premiär för mig och lilla sonen att stå där och kränga gammalt skit… eller skit kanske är fel ord för våra grejer var rätt schyssta medans många andra verkligen kränger skitsaker…. Fast skit för mig kanske är världens superfynd för någon annan. Det är ju vad man är ute efter så klart. Jag var inte där för att tjäna storkovan. Jag var där för att på ett socialt sätt bli av med grejer för det vi inte fick sålt lämnade vi kvar till Röda Korset. Dock var inte bilen helt tom ändå vid hemfärd men mycket lämnades kvar. 

En del av våra prylar försvann innan portarna ens hade öppnats för besökare. Sen ploppade dom upp på borden bredvid, till det dubbla eller tredubbla priset. En sak jag tänkte på när jag kom hem är att om det blir flera Loppistillfällen som försäljare så tänker jag ha rena ockerpriserna på mina prylar tills portarna öppnas och då sänka rejält för jag har ingen större lust att mina prylar ska säljas betydligt dyrare av någon annan bordsgranne…. Men det är säkert en del av denna företeelse, eller……

Hur som helst och vad man än må tycka så var det en härlig dag med lilla sonen och älskade systern min och hennes härliga familj. 

Helgbilden

7 thoughts on “Veckans Bild 16

  1. Humm hade ingen anning att sådant fuffels förekom. Mycket märkligt. Det är säkert ett trevligt sätt att träffa människor på men jag själv är också för lat jag skänker grejerna direkt till secondhand.

    Gilla

  2. Ja det är lite sniket det där. Har hört talas om den där företeelsen förut och det irriterar mig lite. Har tänkt ställa mig på loppis i början av sommaren, får göra ockerpriser jag med. 😉

    Gilla

  3. Snopet det där att de tog av era prylar. Sa ni inget ?? Blev ju en bra helg ändå och det är huvudsaken. Har heller aldrig sålt något på loppis men det skulle nog behövas med tanke på vad mycket ”skräp” man samlar på sig under åren 😉 ..eller så blir det till att skänka till någon organisation. Att kasta saker som kanske andra kan ha nytta av känns lite synd. Önskar dig en fortsatt fin vecka från Malta 😎

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

