Vårfin är hon, min röda pärla…

360Igår var det stora bilvårdsdagen. Stora sonen och jag tog våra bilar och begav oss till min älskade pappa. Åkte dit på vintersulor och med insidan full av grus och damm. Utsidans röda vackra nyans var mest dammig och grå och lystern totalt väck. 

Under flera timmars arbete, under vakande små ögon av små vovvar förvandlades våra bilar till nya vackra pärlor. Vilken känsla!!

Och vilka underbara pärlor dom är, min pappa och min äldsta som hjälpte mig med allt detta. Tro nu inte att jag bara gick bredvid med kameran på axeln… Åh nej… jag fick nog hjälpa till en hel del och det med all rätt. Det är ju ändå min bil. 

362

365

364

Se bara så snygg hon blir, min röda lilla pärla. Och jag kan garantera er att med pappas hjälp finns inte ens en millimeterfläck kvar som inte genomgått tvätt, vaxning och polering 😉

361

Så nu ska vintersulorna som rensats från sten och grus, märkts upp och tvättats…. packas undan och förvaras i väntan på ny vintersäsong och sommarsulorna får premiärköras och användas under vår förhoppningsvis mer varma årstid.

363

358

Stora älskade sonen fick ju även han en snygg och ren bil men alla använder vi olika metoder för rengöring 😉

Men det är inte riktigt vad det ser ut som….

359

357

Och Lotta och Stina hade fullt upp med att spana in vad vi höll på med. Så inte hade dom tid att äta och sova inte. Tror att både dom och Husse är totalt slutkörda idag, dagen efter. 

Outdoor Wednesday

Tuesday Around the World

Our World Tuesday

4 thoughts on “Vårfin är hon, min röda pärla…

  1. Oj så snygg din bil blev! Jag har också en röd liten bil,men inte så snygg som din! I och för sig har jag just tvättat den på OKQ8, men så snygg som din blir den inte! Jag har en snäll make som faktiskt har bytt däcken. Nu skulle bara insidan behövas göras ren också….

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

