Veckans bild 15

312

som egentligen inte är någon veckans bild, (Sorry!!) men får duga ändå….

Veckan som passerat har nämligen bestått av jobb, jobb och jobb och däremellan sova, sova och sova, så någon tid till fotografering har inte funnits så det får bli lite fusk och jag plockar fram en bild från arkivet.

Bilden jag visar förmedlar för mig ett lugn. Den förmedlar ljuset och att fokusera på enstaka detaljer. Det är för mig väldigt viktigt och just vad jag tänker ägna mig åt under den kommande lediga veckan. För mycket intryck, för mycket ljud och för mycket händelser samtidigt kan lätt bli till kaos i min hjärna och jag kan känna att jag nästan tappar kontrollen. Jag tror själv att jag är en sk HSP (Highly Sensitive Person) och att det förklarar en hel del om mig själv.

Såg förresten på vädret att värmen kommer göra entré vilket känns så fantastiskt och jag har sett på andra bloggar att vårens blommor börjar krypa upp i vår natur. Känner en enorm inspiration och glädje av alla vårbilder så om ni inte finner mig hemmavid nu i veckan kan jag tipsa er om att söka i våra naturmarker och skogar och hålla ögonen öppna efter någon okontaktbar tjej med ändan i vädret och med kameran framför näsan. Det är troligen ”moi” 😉

Ha det gott alla, tjingeling från lilla mig (fast det rimmade ju inte så bra…)

Helgbilden

4 thoughts on “Veckans bild 15

  1. Ibland är det ju så att tiden räcker inte för det man vill göra mest av allt.
    Tur då att det finns vackra saker att se på i arkiven – som dessa fantastiska orkideer,…
    Så rogivande att betrakta!

    Gilla

  2. Men en sådan bild kan ju förmedla vilken helg som helst så det spelar ingen roll, ljuset, lugnet och allt annat som vi behöver mellan varven när det blivit lite för mycket.

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

