Visst lever vår natur….

Häromdagen när jag låg i vår natur med ändan i luften, näsan i backen och med ögonen fastklistrade i kameran… ja då såg jag livet. Myrorna har vaknat till liv och dom är verkligen beundransvärda, riktiga kämpar. Sen vill inte ens jag ha dom hängande på benen eller innanför brallorna… men dom är intressanta att betrakta och himmelens roliga att fota. Jag kom till en plats där snön låg kvar fläckvis och myrorna kämpade sig tappert över snön för att komma till deras framtida bo där livet lekte för fullt. Bygget var i full gång och trafiken tät. Tänk er själva att bestiga detta gigantiska snöberg!!

Det här är ett vårtecken om nåt 😉

344

Foto: Tamron macroobjektiv med mellanring. Beskuren, i övrigt originalbild.

Tema Fredag

”Det är svårt att vara modig när du bara är ett mycket litet djur.” – Nasse, Nalle Puh´s vän

nasse

13 thoughts on “Visst lever vår natur….

  1. Vilken underbar tolkning !! Din bild är helt fantastisk på den lilla myran som kämpar sig fram i snön. Bästa och mest udda vårtecken jag sett 🙂 Ha en skön helg.

    Gilla

  2. Så vacker bild på den stretande myran. Och att förkovra sig om myrornas liv är både intressant och spännande….som t.ex. att de bär sju gånger sin vikt i käkarna. Det du klarar inte vi 😉

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

