Jösses….

… vad det har varit magert med inlägg här på bloggen… Men ibland räcker inte tiden till och min energi har i första hand gått till familjen och jobbet vilket förstås är en självklarhet. Njutit av solen har jag hunnit göra trots en hel del jobb, även i påsktider. Har missat att lägga in Veckans bild x 2 och kan ibland känna en stress över det, men försöker rätta mig själv, tänka till… för VEM lägger jag ut?? och HUR viktigt är det, egentligen… För när bloggen börjar bli ett stressmoment, ja då är det dags att stanna upp och tänka till.

Njutit av solen har vi alltså gjort. Genom promenader i skogen och med fika i svagt värmande solsken och något mindre behagligare isande vindar men med trevligt sällskap glömmer man kylan och kan njuta av stunden istället.

På påskafton tog vi oss ut på Björnön med fikaväska och kamera. En del av oss gick ut och sökte fiskelyckan, andra låg platt på magen på isen och letade spännande fotoobjekt =) Några testade snabbheten, andra tog det lugnt. Alla har vi olika intressen och mål 😉

332,

331

326

En sak är vi nog alla överens om…. Tänk så himla gott det smakar med fika ute i naturen. Det är något speciellt med det.

046

330

329

328

Även idag har jag tagit mig ut på promenad i vårsolens glans och njutit av min nostalgilista på Spotify, passerat vårt framtida hem och känt en sådan enorm glädje. Nu väntar ännu ett pass på jobbet med goa kollegor.

Ha en bra kväll alla ni andra. Tjo och Hej från lilla mig

… (som inte känner mig så himla liten efter allt påskgodis, suck.. så det blir nog ännu en sommar i vassen men där börjar man känna sig som hemma vid det här laget!)

One thought on “Jösses….

  1. Helt rätt, ingenting ska vara stressig… Underbara glädjespridande bilder, mycket vårkänsla över de trots isen 😉
    Varma hälsningar
    Halina

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

