Veckans Bild 11

eller

I en helt annan värld….

319

ja, där har jag varit i helgen. Som ”dansmamma” under många år när dottern dansade aktivt var jag och tittade på många fantastiska uppvisningar vid varje terminsslut och jag kände en sån stolthet när min dotter stod på scen och njöt. Ja, det gjorde hon. Hon älskade att stå på scen och dansa. DET är en värld jag gillar.

I helgen har jag som sagt varit i en värld jag inte riktigt gillade…..

Danstävlingens värld.

Absolut att jag gillade när barnen och ungdomarna stod där och dansade med själva dansen i centrum. Där ingen stack ut i klädsel eller utsmyckning. Där dom fick visa vad dom kunde och lärt sig i sin discodans. Där kände jag en okej-känsla men sen……

När kläderna blev minimala, håret blev större, där barnens naturligt vackra utseende försvann bakom tjogvis av smink och bling bling, när dansen liksom försvann i skymundan och kriget började. Kriget om att få domarnas uppmärksamhet. Jag blev uppriktigt sagt chockad för jag hade ingen aning om att discotävlingen var så här. 

Jag är så oerhört glad och tacksam att min dotter som under sina aktiva år endast testade den här världen vid ett tillfälle men hoppade av denna hysteri. Jag är SÅ glad att inte min dotter var en av dom som skakade på brösten, putade med läpparna och nästintill sparkade ner medtävlande för att synas. NEJ… Usch och fy!!! (Detta gällde ffa dom äldre)

Helgbilden

6 thoughts on “Veckans Bild 11

  1. Kom precis som Marit att tänka på skönhetstävlingar för barn… Inte OK tycker jag.
    Härligt att din dotter gick sin egen väg och vågade säga nej till detta vansinne!

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

