Titta riktigt nära…

302

… in i en blomma, i detta fallet en lilja, och du kan finna fantastiska detaljer.

Jag kikade in med hjälp av makroobjektivet och fann en intressant, stilren och, i mitt tycke… en rätt snygg bild. Allt i samma färg men med olika nyanser av orange. Med hjälp av dagsljuset kunde jag få bilden lite mer varierande i sin nyans. Bilden är något brusreducerad och jag har dragit lite i levels. I övrigt inga justeringar efteråt.

300

Det här är likaså en närstudie av en blomma (jag inte vet namnet på) där jag valde att ha liljorna som bakgrundsfärg och även här ta hjälp av dagsljusets insläpp. Helt ok foto med spännande detaljer som väcker fantasin. Lite brusreducering, levels och något beskuren. 

I Heart Macro

Macro Monday

NF Inspiring Photo

8 thoughts on “Titta riktigt nära…

  1. Just love the colours in these wonderful pictures!!!
    The colours and the sharp curving forms an the second picture are just amazing…what a wonderful eye for detail you have xxx
    <3<3<3

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

