Magiska vinterdagar

289… råder så här under dom sista dagarna, i den sista vintermånaden. Jag som ju så länge längtat och väntat på våren kan ändå njuta av den fantastiska konsten naturen bjuder oss på. Kanske är det så att den vill försäkra sig om att vi stannar upp och njuter och faktiskt ändå känner att vintern nog är rätt okej ändå….

Jag tog med kameran ut igår precis som många andra sportlovsfirare. Isen var fylld av picknicksförsedda familjer med pulkor och sparkar, skridskor och längdskidor. En och annan sökte lyckan under isen…. Kanske fanns kvällsmiddagen där och nappade….

Nu har ju inte jag sportlov men väl en ledig dag och den tog jag vara på genom att vara ute i naturen.

299

294

295En rolig grej jag många gånger tänkt på när jag är ute med min kamera är hur andra nästan stannar upp och kikar lite försiktigt mot den plats där jag riktar mitt kameraobjektiv. Försöker titta och upptäcka den spännande, kanske rentav ovanliga och sällsynta saken jag förevigar. Många gånger ser jag hur deras ansiktsuttryck ändrar formen till ett levande frågetecken…. och jag kan nästan höra hur tankarna och funderingarna rumlar runt i deras huvuden. Fantastiskt roligt!!

298

293

Tänk om alla kunde se det jag ser… det vi med ”kameraögon” ser… Tänk vad dom går miste om mycket vackert och spännande. Men å andra sidan får vi se oss som dom som genom våra bilder förmedlar vad faktiskt naturen har…

297

290

292

Genom att gå riktigt nära kan man se vilka konstverk naturen skapar. Som små skulpturer av mikro-plockepinn…

291

296

Med dessa minnen på näthinnan tar jag alldeles strax min matlåda och promenerar den korta vägen till mitt jobb. 

Så ha alla nu underbara stunder ute i naturen eller varför inte kika runt här hos mig en stund.

Puss och Hej, från lilla mig.

Inspiring Photography

Outdoor Wednesday

Tuesday Around the World

Our World Tuesday

5 thoughts on “Magiska vinterdagar

Tack för att Du förgyller min dag.

