Jag tog in våren

284I avsaknad av sol och vårvärme bestämde jag mig för att plocka in våren i mitt hem istället. Och vad är mer passande än att bjuda på lilla sonens dikt från förra året. Så med tillåtelse från Rasmus presenterar jag hans egen komponerade vårdikt.

VÅREN

Våren är vacker, då snön smälter och solen kommer tillbaka.

Fåglarna kommer och sjunger sin vackra musik.

Björnen kommer ut ur idet.

Våren är kärlekens månad för djuren.

Våren har så många vackra stunder.

Då kommer allt grönt och solens strålar värmer oss och alla djur.

På våren är det dags för bonden att harva.

Efter vintern föds många kalvar, men många behöver dö.

På våren växer det blommor.

Våren är min favoritårstid.

På våren får många djur komma ut och beta på det nya fina gräset.

När jag tänker på något så tänker jag ofta på hjärtat och vad det tycker om våren.

Rasmus 12 år

10 thoughts on “Jag tog in våren

  1. And as if by magic…not sure if it was the lovely spring flowers or this totally wonderful spring poem by Rasmus…but the sun has made an appearance to brighten up the day!!!
    Just like you Susanne brighten up my life…and will forever more!!
    Love you <3<3<3

    Gilla

  2. Åh vilken gullig dikt din son skrivit. Man blir lite berörd faktiskt. Vacker vårbild har du också smyckat sidan med. Man börjar att längta efter vårsolen lite mer när man hälsat på här. Smarris mat la du också in i torsdags temat såg jag I LIKE🙂

    Gilla

  3. Väldigt vackert skrivet av din ”lilla” skatt ! Nu längtar man ännu mer efter läsningen och din fräcka o fina bild av liljan. Sorry att jag inte visste vem du var, det är rätt dumt att det inte går att skriva in sin hemsida när trevliga besökare som du skriver så fantastiska kommentarer. Kul att du har min hemsida bland dina bloggar du besöker , ska lägga in din sida bland mina länkar vid tillfälle !
    Hälsa diktaren att han är väldigt duktig på att skriva , hoppas han fortsätter !

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

