Ta vara på det som finns

265

264

Jag fick en underbar bukett blommor för en tid sedan och den har fått stå på mitt köksbord för jag vet… Jag vet att även när den vissnar ner så blir den vacker och spännande. (Men kom ihåg att byta vatten alternativt häll ut vattnet för det luktar inte rosor efter en viss tid…)

Idag blev den fotograferad med makroobjektivet och som bakgrund har jag använt mig av en vit porslinslampa med små små hål i. Vitbalansen ändrade jag så att färgtonen blev riktigt varm. Bilderna är sen endast redigerade i PS CS5 med Unsharp mask, brusreducering och lite levels. 

Så för att fånga fina bilder behövs ingen superutrustning och hemmet behöver inte byggas om till någon ateljé för det går att få till fina och spännande bilder ändå. Använd fantasin och testa er fram, det är så spännande och härligt kreativt.

267

266

Macro Monday

I Heart Macro

NF Inspiring Photo

NF Blo-Ma

9 thoughts on “Ta vara på det som finns

  1. Wow…such beautiful pictures!!!
    It might well be good subject matter for your photography but it seems like it could well be time for some fresh beautiful flowers to decorate your kitchen table with..😉❤❤❤

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

