Veckans bild 2

200Vädret under min vakna del av dygnet har för det mesta varit grått och ruggigt den senaste veckan. Och så var fallet även igår när jag tog en promenad längs Mälarens numera frysta vatten medan lilla sonen tränade fotboll. Träning utomhus….  Japp, ni läste rätt. Ute på upp-plogad konstgräsplan.

Idag sken solen härligt och vart var då jag… JO inomhus i ett sportcenter och tittade på fotboll. Men faktum är att det ser ut som att solen vill kika fram imorgon så då ska jag ta mig ut och fota. 

Den här bilden visar en nybyggd bro som är belägen längs ett promenadstråk vid Mälaren. Det blev ingen jättelång promenad för min del för fingrarna och näsan var som frysta ispinnar och det råkalla vädret bet rakt in i märgen. MEN några bilder blev det och lungorna fick andas in friskluft.

Nu väntar en lååång arbetsvecka men ska försöka ta mig ut så mycket det bara går. 

Bilden är redigerad i Photoshop CS5 med levels, unsharp mask och HDR toning. 

Tjo och hej, från lilla mig =)

Helgbilden

Måndagstema – skuggor

24 thoughts on “Veckans bild 2

  1. Det är på gott och ont de bygger alla långa broar, bryggor. Bra för de som vill komma ut till mer isolerade öar med mera. Mindre bra för naturen som kanske inte klarar det stora trycker från mänskligheten!

    Gilla

  2. Det ser onekligen grått ut men bron lyfter bilden. Snyggt redigerat.
    Att spela fotboll ute i det där vädret känns verkligen inte lockande, duktiga killar som gör det. 🙂
    Ha en fin vecka.
    Kram

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

