Tant? Gubbe?

Nytt år – nya blad, nya kapitel ska skrivas i boken. Boken – Livet. Hur detta kapitel ska utformas med innehåll… ja det får livet visa mig. Varje dag kommer att ge mig det innehållet som jag sen kan se tillbaka till, om jag så önskar.

Men HUR fort går det inte?? Det har redan gått 5 dagar på det nya året. Ett år som startat i lugnets tecken. Ledig vecka på jobbet som tillbringats i vackra Dalarna hos min kära. Min kära som idag blivit lite lite äldre… Och siffermässigt närmare min ålder… Åtminstone tills i sommar då jag drar ifrån igen.. suck!! Men vad är väl en ålder??? Siffror på ett papper som egentligen inte säger så mycket mer än så. Men ännu är han ung och långt kvar till ”gubbe”. Det pratade vi om här om dagen, alltså… NÄR blir man gubbe??? Och vad är benämningen på gammal kvinna?? Tant? Gumma? Kärring? 

En sak är säker… JAG kommer att fylla men aldrig uppnå en ålder mer än 28 (möjligen 30 men ABSOLUT inte mer… )

178
Tjo och hej, leverpastej!!

2 thoughts on “Tant? Gubbe?

  1. A beautiful picture Susanne, was great to be there when it was taken and learn something from you at the same time about photography!
    To have my beautiful young lady with me here in Dalarna to welcome in the new year was just so wonderful ❤ ❤
    So what is age really…no more than a number in my opinion!
    I'm one year older now but that's just one years more experience, one years more knowledge….one year BETTER than i was before 🙂
    Gubbe, Tant, Gumma, kärring…..Some people might feel like that but not me, i have the most beautiful young girl in the world by my side and that we'll never feel over 30 when we're together i have no doubt about 🙂
    Love you beautiful girl!!
    <3<3<3

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

