Ett annorlunda år är snart slut

… och jag blickar framåt. Framåt mot 2013, ett nytt år med nya kapitel att skriva ner i boken som kallas livet.

Året som snart är till ända vill jag sammanfatta lite kort:

2012

Började året med nytt jobb, ny arbetsplats med nya kollegor och en massa ny kunskap att lära in. Ett jobb jag dessutom har hunnit lämna in min avskedsansökan till men som gett mig en mängd av nya erfarenheter och fantastiska bekantskaper jag är glad att haft möjligheten att lära känna och ta med mig.

174

Året då jag gick från sambo till separerad. En tuff tid med mycket känslor upp och ner, men som även det gett mig nya erfarenheter och många fantastiska minnen att skriva ner i boken. Minnen från tiden som varit.

Året då jag fick uppleva kärleken igen. Jag fick uppleva den där känslan av att vara ”en galet förälskad tonåring”….. En kärlek som planerar för en fantastisk framtid i min hemstad. En kärlek som gett mig en livskamrat och nya barn att lära känna. En kärlek som gett mig nya svärföräldrar jag hoppas kunna träffa snart. En kärlek som gett mig tron på ödet, eller mer exakt… att det finns en mening med allt. Om jag berättade skulle ni förstå varför.

176

Året då min älskade dotter tog studenten och nu tagit sina första steg ut i vuxenlivet. Året då min älskade stora son äntligen fick jobbet på Arlanda och vi kan glädjas med honom. Det är lycka!! Barnen har dessutom blivit ett år äldre och har snart kommit ikapp mig =)

Året då jag fick uppleva Gothia Cup i Göteborg tillsammans med lilla sonen, hans pappa, fotbollskompisar och deras föräldrar. Vi fick vara med och se invigningen, en mäktig upplevelse. Och jag kom hem med minneskorten fyllda av fotbollsspelande barn.

175

2012 har varit som en lång berg-och-dalbana. Både känslomässigt och av olika händelser.

Men jag har fått vara frisk liksom mina barn. Jag har gått och blivit förlovad med min kärlek och jag har 46 år gammal (förlåt… ung!!) köpt min alldeles första egna bil. Min röda lilla pärla som fortfarande luktar ”Ny bil”. Jag har blivit moster igen (faster igen blir jag nästa år). Jag har fått många nya bekantskaper och fått ett annat socialt liv och till och med tagit mig ut på dansgolvet… Gissa om jag äger =), NOT ….

Oavsett positivt eller negativt…. allt skrivs in i boken. Boken ”Livet”.  Nu vänder vi blad och börjar skriva på dom nya kapitlen.

”Livet är en bok och ödets vindar kastar om dess blad” – okänd

177

Önskar Er ALLA ett Gott Slut på 2012 och Ett Gott Nytt 2013!!!!

 

14 thoughts on “Ett annorlunda år är snart slut

  1. Ja ibland händer det mycket i livet!! Det gäller ju att inte fastna i samma spår och våga ta stegen, vilket inte är så lätt alla gånger. Men det låter som om du verkligen har gjort det!! Jag vill önska dig all lycka med kärleken och allt annat i livet! Hoppas också du får ett superbra fotoår !! / Stor Kram

    Gilla

  2. Ditt inlägg ger mig gåshud. Tänk så mycket man inte vet om ett år som kommer, hur mycket det kan föra med sig.
    Jag hoppas att ditt nya år och ditt nya liv ska bli fyllt av värme, glädje och kärlek!
    Kram!

    Gilla

  3. Vilket år du har haft! Ibland händer så mycket på kort tid och det är ju så livet är. Upp och ner, och hit och dit. Och inget vet vi i förväg, tack och lov. Men det känns som om den positiva sidan har vägt tyngst hos dig. Ett fortsatt gott nytt år önskar jag dig. Kram

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

