Vad var det som svischade förbi????

Jo, det var väl det som kallas jul.

Tänk all denna stress, denna hysteri som det hos så många råder. 3 dagar innan jul var jag på apoteket för att hämta ut min migränmedicin för att ligga lite steget före. Ja, ni vet… när man väl slappnar av då kommer huvudvärken som ett brev på posten OCH det gör det tydligen för väldigt många andra också för min medicin var slut på flera apotek…. Så det blev till att beställa och jag hann få det innan jag också började slappna av…

Ja, tänk så många av oss far och flänger och gnuggar geniknölarna för att få en så bra jul som möjligt med nöjda barn och andra kära. Jag älskar att ordna med julklappar. Jag älskar att få uppleva och se hur jag kan glädja mina nära med något personligt… Det är lycka för mig. Så visst är det värt allt farande hit och dit men något år framöver tänker jag testa att fly. Att fly julen har varit totalt främmande för mig tidigare men nu känner jag mer och mer att det liksom ligger i tiden för mig att göra det. När det blir… det vet jag inte. Det får framtiden utvisa.

Jag fick trots allt en riktigt bra jul och fick lyckan att ha alla mina 3 barn hos mig samtidigt, en stund åtminstone. Men det räckte och jag kunde nöjd med dagen gå till jobbet. Absolut nöjd men med ett visst vemod…. Och vad det vemodet berodde på berättade jag i mitt God Jul-inlägg.

Och kan ni tänka er att jag hade nog varit lite snäll trots allt….  för även jag fick underbara presenter. Personliga sådana med en tanke bakom.

Så nu kan jag slänga mig ner i soffan och kolla in nya filmen, med starkt varmt kaffe i min objektivmugg, med ljuvligt rosa vantar på händerna och med glasögonen på näsan fastsatta kring halsen med rosa senilsnöret runt halsen (puh.. aldrig mer tappa bort glasögonen..), med ett gnistrande vackert silverarmband kring handleden och med nyansade ögonbryn (AJ)…. LYCKA!!!

Nästa år ska jag önska mig senilsnöre till mobilen. För är det inte glasögonen jag letar efter så är det mobilen… Suck!!!

PicMonkey Collage 5

PicMonkey Collage 4

Tack för att Du förgyller min dag.

