GOD JUL…

… du annorlunda jul… Ja… Annorlunda… det vill jag lova.

166

Min första jul som separerad. Min första jul utan alla barnen. Min första jul med min ”nya kära” som tyvärr inte är närvarande med mig men som finns med mig i tanken och i hjärtat.

Min första jul på kirurgen, ja inte som patient förstås… hoppas jag! Och även den sista…. Nytt jobb väntar i februari. Nytt jobb med nya utmaningar.

MEN som andra år har 2 av barnen och jag haft uppesittarkväll med Bingolotto (utan vinst SÅ KLART…). Mumsat på julgodis och skinkmacka, julmust och varm glögg. Det är mys och tradition.

Julafton firas som många gånger förut hos min älskade syster Carina och hennes familj. Men vi blir inte så många. Äldsta sonen blev tvungen att jobba och se till att alla ni resenärer på Arlanda har en snöfri start- och landningsbana hela julafton. Dottern ska försöka kränga sena julklappar på Media Markt men dyker upp lagom till när Kalle och ALLA hans vänner kommer på besök. Lilla sonen och jag gör kära syster sällskap hela dagen tills kvällskvisten kommer och tomten har gått hem. Då är det min tur att bege mig till jobbet.

SÅ… även om den här julen är väldigt annorlunda så kommer den bli lika mysig som alltid och nästa jul kommer även den bli annorlunda. HUR det blir då??? Ja det får vi se.

Önskar Er ALLA en underbar julhelg. Annorlunda eller inte…. Härlig ska den bli!

165

På bordet står det vackra blomster som lyser upp av kärlek och närvaro, trots frånvaro…. Och dom ska jag njuta av varje dag ❤

167

15 thoughts on “GOD JUL…

  1. Nydelige julebilder som har fin stemning!

    Livet tar noen ganger en sving utenom det vanlige, og som oftest er det til det bedre!Ønsker deg alt godt i din ”annerledesjul”.

    Ireneklem

    Gilla

  2. Min jul har också varit annorlunda. Jag vet precis hur du känner och menar…julen blir nog aldrig mer den samma när man inte längre är en hel familj.
    God fortsättning!

    Gilla

    • Så sant! Nu får vi sträva efter nya fantastiska jular men på ett annorlunda vis. Känns både sorgligt och härligt. Konstiga känslor kommer fram måste jag säga men det sägs ju att tiden läker alla sår….
      Ha det gott!!

      Gilla

  3. Merry Christmas to you too Susanne ❤
    Hope you have a wonderful time with your Family….so wish i could be there to share it with you all!
    A lovely Christmas celebrated here in England with my lovely family but so wish YOU were here with us….or that i was together with YOU!!
    Flowers are but just a symbol…but they are a symbol…a genuine, beautiful symbol of the beautiful love i have for you <3<3 I an so longing for our first Christmas together…but closer than that i am longing for our future…starting very soon..our future together 🙂
    Beautiful images and words Susanne…from a girl that i am beautifully in love with.
    <3<3<3

    Gilla

    • Tack du kära <3. Vi ser båda fram emot en fantastisk framtid. En framtid fylld av kärlek, ömhet och respekt. En framtid med våra barn på ett eller annat sätt. Men först och främst ser jag fram emot nyårsafton ❤ och att vi tillsammans får bjuda in och fira det nya året. Vårt nya år, 2013 <3<3<3

      Gilla

  4. God Fortsättning önskar jag Dig också!!
    Vi är ju en del som måste jobba dessa dagar och nätter också, och tur är väl det att vi finns 🙂 Hoppas du får njuta av ledighet snart!
    Kram!

    Gilla

  5. Ping: Vad var det som svischade förbi???? | Nattsyrransphoto

Tack för att Du förgyller min dag.

