Håll ut! Snart vänder det….

Snart, snart…. vänder det. Ja, jag syftar på när vi går mot ljuset igen. I år inträffar vintersolståndet den 21 december, 3 dagar innan julafton. Sen får vi njuta av ljusare och ljusare dagar.

December månad är en annan ljus period. Då menar jag inte att det är så för alla… Inte alls. Det jag tänker på och som är ljuset för mig är alla upplysta fönster. Upplysta av stjärnor, ljusstakar och ljusslingor. Det är SÅ vackert och för mig en ”varm” period. Knasigt kanske men trots kyla, vind, regn eller snö så är det en värme som sprider sig i min kropp när jag ser alla vackert upplysta fönster.

Julen för mig och mina barn blir annorlunda mot tidigare år. Annorlunda men ändå fantastisk, det är jag säker på…. Även fast vi kommer att gå omlott pga jobb så blir det underbart i min älskade systers sällskap (ja inklusive familjen så klart ).

Livet har gått in i en ny fas och om den här julen blir annorlunda kommer nästkommande också vara annorlunda. Livet ändrar riktning och nya upplevelser väntar och jag ser ljust på vad livet har att erbjuda mig och mina kära.

Ja, som sagt… Håll ut för snart går vi mot vår och sommar =) Men först hoppas även jag (som inte gillar vinterns alla dagar) att det blir en vit jul, en vit vinter som kan ge oss lite skidåkning, snöbollskrig och underbara fotomöjligheter.

Eller att BARA VARA…

“Underskatta inte värdet av att göra Ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra.” – A A Milne, citat av Nalle Puh

7 thoughts on “Håll ut! Snart vänder det….

  1. Another wonderful picture and text Susanne!
    Yes, not long now until the days start getting longer and brighter…although just this year i see positive and brightness even in these dark autumn days before the snow and christmas lights are there to brighten everything up even more:)
    So many fantastic changes in life just now, many exciting changes that are making life go towards lighter, brighter times. So many new experiences and challenges ahead that i look forward to sharing with a very special person <3<3
    This year, a wonderful christmas with my lovely family in England. Next year all i'm certain of is that i will be spending Christmas with the girl of my dreams…with you Susanne!
    <3<3<3

    Gilla

  2. Jag följer efter dig i dina förhoppningar inför en vit jul med kontrastrika fotografier och jag eventuellt kan få inviga mina längdåkningsskidor som jag köpte till förra säsongen…dock passerade det inte då några snömoln i Skåne. Önskar mig även snö med tanke på oss nattarbetare, då omgivningen lyser upp och det får en att piggna till en aning.
    Väldigt estetisk bild du har lagt upp Susanne, ett bevis på att man kan hitta många fotomöjligheter inomhus i denna mörka tid…man behöver inte alltid ta sig ut.

    Trevlig helg….

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

