Se det vackra

Naturen må kännas vissen men är lik väl vacker. Kanske inte sprudlande färgglad men öppna dina ögon och se det vackra, för det finns där ute. Kanske att den inte syns när dagen är mörk, regntung och gråkall men dom stunder när solen kikar fram så finns det vackra mitt framför dina ögon. 

Förstås så påverkas vi av ljuset eller mörkret inom oss… Låter väldans djupt men det är så jag känner åtminstone. Dagar där mitt inre känns mörkt är inte dagar då jag ser det vackra heller men ett bra sätt att må bättre är ändå att bege sig ut i naturen och öppna upp mina ögon. Jag mår alltid bättre av att bege mig ut med min kamera, se mig omkring och dokumentera det jag ser för att sen se tillbaka på mina bilder och minnas. Att bege sig ut och gå i naturen, andas in dofter och se det som finns runt omkring oss just då, det är ett bra sätt att få oss att må bättre. Vem blir piggare och mer glad av att ligga i sängen och stirra in i väggen…. Det tror jag inte löser några problem. Men att ligga under täcket och läsa en härligt bra bok… DET är härligt! men en helt annan sak.

Ha en bra vecka alla ni som snällt kikar in hos mig =)

Our World Tuesday

Tuesday Around the World

Outdoor Wednesday

15 thoughts on “Se det vackra

  1. Ja, det är väl det man måste ta sig i kragen och göra. Ta sig ut och öppna ögonen. Pressa undan det som tynger en. Ofta är det ju så att det som tynger en, inte går att göra något åt alla gånger man grubblar och tänker. Det är då man får mota bort det negativa genom att släppa in positiva saker som påverkar en själv. Kram på dig.

    Gilla

  2. Ja det är lite märkligt att man har fototorka när det är så fuktigt ute😉
    Även jag försöker hitta det vackra i detta grå/bruna platta väder…ibland så lyckas man, ibland inte. För tillfället finn det faktorer runt omkring en som gör att omgivningen omkring en svärtas ner och krafterna går till annat än att försöka vara kreativ. Ibland känns det som man vara vill gå ut och sätta sig på en stubbe i skogen och samla på sig intryck och ta del av höstens dofter.
    Uppskattar att titta in till dig och ta del av dina bilder…favvisen den här gången blev den andra bilden med grässtråna.

    Ha en fortsatt bra vecka.

    Gilla

    • Ja usch vad tufft det är stundtals. Är det arbetssituationen som tynger mån tro??? Jag har det också rätt tufft och är på väg, IGEN.. till nytt. Eventuellt ska jag säga… för jag ska iväg och prata med en chef i veckan och sen får vi se vad som händer. Det är tufft vissa dagar att ens ta sig utanför dörren men jag vet så väl med mig själv HUR mycket bättre jag mår efteråt så jag försöker masa mig iväg och ut. Ha det gott och jag uppskattar verkligen dina besök!

      Gilla

      • Det är väl den största anledningen…har aldrig varit i den här situationen under mina 25 år på sjukhuset. Vi går med halverad avdelning p g a besparningarna och förmodligen läggs den avdelning som jag arbetar på ner. Det är anställningsstop, så man kan inte ta sig därifrån. Vissa planer finns, men det känns som man kommer att bli omplacerad till något annat…och då blir det förmodligen ingen nattjänst och man tappar ekonomi på den redan låga lönen. Har även lagt in om några dagars semester för att komma ifrån lite, men det ser ut som familjen får fira jul utan mig. Och resan till Prag som är betald och klar ser mörk ut för egen del.
        Det är inte konstigt att man går omkring med ont i magen både på jobb och på sin fritid.
        Man känner sig inte längre som en anställd utan man ägs av regionen.
        Skulle egentligen vara på jubileumsmiddag nu på torsd. den 22:e nov och mottaga min gåva efter 25 års tjänst…jag jobbar den dagen och det hade ändå inte känts bra att gå dit i rådande situation, så jag avböjde.
        Men idag skiner solen i Malmö så jag ska försöka tänka positivt och inte försöka bli nedtyngd av saker som jag ändå inte kan påverka.
        Har en dröm om att lämna sjukhuset och regionen och göra något helt annat…

        Gilla

    • Tack tack!! Jag använder mig av Pixlr-o-Matic som redigeringsprogram och där har jag valt samma filter. Bilderna är visserligen tagna på samma plats och samma tillfälle men sen är dom bearbetade. Testa gärna det programmet. Det är riktigt kul!! Ha det gott!

      Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

