Höstkyla i min fina hemstad

Min hemstad Västerås, se fakta HÄR

Sista bilden från min stad är en skulptur som pryder Stora Torget och här kommer lite fakta:

Aseaströmmen

är en skulptur gjord av Bengt-Göran Broström ( född 1947 i Västerås, död 2004 i Västerås, var en svensk målare och skulptör)  föreställande cyklande arbetare.

Skulpturen symboliserar två saker:

  • Mängden cyklister som åkte till och från Västerås stora industri Asea (numera ABB) vid skiftbytena.
  • Asea var ett elektrotekniskt företag som tillverkade produkter för generering, överföring och användning av elektrisk ström.

Och så här i oktober månad är herrarna beklädda med rosa halsdukar. Rosa som symboliserar bröstcancermånaden.

Ha nu en härlig helg och njut av vackra höstdagar. Jag kommer att tillbringa min helg på jobbet och när jag vakar av måndag morgon så väntar ännu en spännande vecka…

7 thoughts on “Höstkyla i min fina hemstad

  1. Härliga bilder från DITT Västerås och bra tryck i bilderna Susanne…gillas i massor 😉
    Hur är det….är det Svartån som rinner genom Västerås.?

    Trevlig helg po daj…..

    Gilla

    • Åh tusen tack Matts!!! Jag lekte lite med fusk-HDR i Photoshop. Alltid kul att testa =). Och visst är det Svartån som rinner här igenom. Så du är också inne på nattpass eller är du nattuggla hemma??
      Mvh Susanne

      Gilla

      • Jobbade vid detta tillfälle. Tyvärr är situationen på sjukhuset i Malmö inte så lysande. Idag måndag den 29/10 vet jag efter 27 år på hospitalet inte hur framtiden kommer att bli. Sparbetinget gör så att även inventarier som jag inte känner oss säkra. Vem vet hur det kommer att se ut på torsdag när jag kommer tillbaka till jobb…om jag kommer tillbaka.?… men ja é inte bitter 😉

        Gilla

  2. Otroligt fina bilder från en välkänd miljö!:) Jag glömde fråga dig…kan jag få visa din ”bänkbild” jämsides med min i min blogg? Jag kan länka till dig också om du vill!?

    Gilla

  3. Beautiful pictures and text Susanne!! These picture i would be happy to have up on the wall…truly amazing!!
    Am so longing and excited for this to be MY new home town together with YOU…soooon!!!
    I just can’t wait!!!
    <3<3<3

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

