Det är tungt för alla att trampa runt i något vi inte trivs i. Tanken slår mig ofta… Varför traskat omkring så länge?? Alldeles för länge….

Bekvämt, praktiskt, ekonomiskt, hänsynstagande…. ja orsakerna, eller mer exakt.. ursäkterna kan vara många. Varför ödsla tid på något vi inte mår bra av??? Nej…. gör inte det. Ur mörkret kommer det att komma något ljust.

I ljuset finns det vackra, det positiva. Det som ger oss energi, inte bara tar energi…. Det är här vi ska vara…. Det är här vi alla VILL vara…. Tro nu inte att jag lever uppe i det blå (fast JO.. just nu gör jag det av en annan anledning..) det finns baksidor även här…

Men i den ljusa tillvaron orkar vi möta det mörka, det jobbiga, det svåra….. mycket bättre. Det är HÄR jag vill vara. Livet är trots allt inte alltid enbart uppåt. Det går upp och det går ner men med en bättre tillvaro blir allt mycket enklare.

Jag har funnit en person, en människa, en man som ger mig så enormt mycket kärlek, omtanke, respekt och ömhet. Det känns som att nu är det MIN tur att få känna uppskattning och känna mig älskad. Som jag har väntat……. Jag trodde aldrig att lilla JAG skulle få känna så här. Det är fantastiskt….  jag tänker njuta och dela min kärlek med den mannen jag inte trodde fanns…..

8 thoughts on “

  1. Beautiful, loved Susanne ❤
    Like you say there are many reasons we stay in a lost wilderness, maybe the fear of taking the step outsid of our comfort zone…even if that comfort zone isn't especially comforting. It's easy to just let life roll by…days..weeks..months…years… without actually looking at what that life if giving US as an individual.
    Sometimes you just dont realise either, maybe deep down you do but in the everyday situation you just get sucked along in the everyday existence…because that's what it is…just an existence.

    For not so long ago YOU beautiful Susanne came into my life<3<3 Instantly i knew what i wanted for the rest of my life, what i've been missing through all the years, I realised immediately that what i thought was love for many years ago wasn't the real love i feel today<3<3

    The love, compassion, tenderness, caring, respect, and sensitivity you have shown me over the last few months is more that i've received over the last 20 years, the feeling of being wanted and loved…genuinely loved…someone who genuinely cares.

    You Susanne are my long lost puzzle piece, but you are so much more than that….for meeting you has been like completing the outside of the puzzle of life….sure, there are lots of pieces left to put in place but with the framework completed it's just to start filling up the middle…and very soon we'll have a completed puzzle that we can look at and know that our team work has completed TOGETHER!!

    You are my everything Susanne, now it's YOUR turn…it's OUR turn!!
    By me you will be loved, respected, cared for, forever!!! I want to share the rest of my life with you!! Material possessions are one thing but LOVE for eachother is the most important and we have lots of this so our life togather will be wonderful.
    I am going to see that this angel that has come into my life, this beautiful princess…is going to feel like that…a princess, it is YOUR turn, and i am going to see that you get the life you deserve with all the loving and caring you want.
    Yours forever xxx
    <3<3<3<3<3<3<3

    Gilla

  2. Du har så rätt och jag håller fullständigt med dig. Man måste sätta sig själv främst ibland också, inte tänka på andra, även om det känns egoistiskt. Man måste få välja att leva sitt eget liv som man vill ha det!
    Underbart att du hittat mannen du inte trodde fanns! :-)! Det gjorde jag också, för drygt 3 år sedan, efter ett alldeles för långt äktenskap och en katastrofal skilsmässa…
    Kram!

    Gilla

  3. Lyckan finns överallt…man blir bara blind och bekväm för att se den…

    Vh och tack för dina kommentarer Susanne….och du…allt gott.!.!.!

    Gilla

  4. Men duuuu, nu sitter jag ju här och gråter! Vilken lycka du känner och vilken fantastisk kommentar du fick! Så underbart! Så makalöst underbart!
    Är alldeles varm i hjärtat ♥

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

