Ta vara på naturen…

Vi måste ta vara på vår vackra natur innan frosten och snön tar över. Det dröjer inte länge förrän marken lyser vit och toppluvan täcker mina grå….. Ja, ja… jag vet.. vi är bara i början på hösten. September, den första höstmånaden är här men tiden går så fort.

Skrivit det många gånger förut…. Naturen är vacker och varje årstid har sin tjusning. Sen har jag som många andra en favorit… visst är det så. Men nu är vi här och alla ni som tar er ut. Stanna upp, se er omkring, ta in det vackra och njut. Det tänker i alla fall jag göra =)

”Ingen vet vad som ska hända härnäst, och ändå fortsätter vi framåt. För vi har tillit. För vi har tro.” Ur Brida/Livet av Paulo Coelho

Helgbilden

Måndagstema

40 thoughts on “Ta vara på naturen…

  1. Beautiful pictures and thought evoking words you write Susanne!!
    Autumn i’ve always thought of as a gateway to the winter..months of cold and darkness that are ahead of us…but not this year…for now, for the first time ever,i see only brightness, the brightness inside that makes me think of lovely autumn colours, changing from day to day, crisp morning frosts, clear sunfilled winter days..this brightness stretches to infinity…and beyond!!
    <3<3<3

    Gilla

  2. Fantastisk fine bilder av noen helt vanlige grasstrå, jeg har prøvd på det samme men aldri fått det til sånn som jeg vil ha det, men det er bare å prøve igjen.

    Svar: Jeg har brukt et ND 1000 filter og innstillingene på kameraet blir da f/16, 30sekunders lukkertid, iso100 og dette kan jeg gjøre midt på lyse dagen, jeg kan anbefale et ND1000 filter, veldig kjekt å ha i fotobagen.

    Gilla

  3. Snygga och sköna foton. Visst är det så att varje årstid har sin tjusning. Tycker att jag gillar att fota mer på hösten, denna undantagen. Måste ut när jag blir ledig, tänker på det mer när jag ser dina vackra foton.

    Gilla

  4. Ping: Fotoutmaning Helgbilden 16/9 2012 | Marits Blogg

Tack för att Du förgyller min dag.

