Egentid

Ledig dag, sensommarvärme, blå himmel och egentid. DET är lyx =)

Tog cykeln, hämtade paketet som låg på posten och väntade på mig. Styrde ner mot Öster Mälarstrand, hamnen, vattnet och ensamheten. Slog mig ner längst bort och bara njöt. Fotade lite, fick sällskap av en varmröd trollslända. Trodde ett tag att den tänkte slå sig ner på min sko….
Öppnade paketet….. där låg den… den lilla lila kameran dekorerad med blommor. Min fotovinst jag är så stolt över. I paketet låg även inbjudan…. VIP-inbjudan till fotoutställningen i Stockholm. Wow!!!

Egentiden avslutades med lunchdate med bästa stora sonen. Vilket mys, vilken lyx….. Jag njöt av den underbara stunden och kommer bära den med mig länge =) Getingsticket på pekfingret tänker jag däremot inte bära med mig….. Mitt finger ligger nu inbäddat i Alsolsprit och getingfan hoppas jag är död, STENDÖD!!!

 ”Aliquando et insanire iucundum est” – Ibland är det skönt att få vara galen.

Our World

11 thoughts on “Egentid

  1. 🙂
    And so you should be proud!!
    How dare a wasp come and try to ruin your day…your moment of well deserved tranquility…he got what he deserved;)
    Be crazy….be happy Sussi!!
    <3<3

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

