Det jag saknat…

I morse när jag gick ut från jobbet och vandrade mina minuter hem så kände jag… att nu har hösten kommit, på riktigt. Det kändes i luften på många sätt. Sommaren är förbi. Vart tog den vägen???

Hösten är visserligen vacker, hösten är visserligen ljuv…. om vädret är rätt. Avsaknaden av värme under sommaren hoppas jag kompenseras under hösten med soliga vackra dagar under tiden naturen skiftar kulör. Då kan jag njuta och ta vara på tiden.

Hösten kan kännas lång…. vi går mot mörkare tider….. För mig känns det tvärtom…..

Jag går sakteliga mot ljusare tider, ser bara positivt och ljust på tillvaron.

Det jag så länge saknat har kommit in i mitt liv och jag ”lyser”. Jag lyser likt solen om våren, på sommaren, på hösten, på vintern.

Om jag är lyckligt lottad och får ha kvar känslan behövs inga värmeljus i höstmörkret…….

Det jag saknat har kommit in i mitt liv. Den sista lilla biten för att cirkeln ska bli sluten. Jag mår så bra =)

”Lev livet, följ mitt råd, tveka inte, plocka redan i dag livets rosor!”  – P. DE Ronsard.

9 thoughts on “Det jag saknat…

  1. How wonderful and beautiful<3
    I'm sure that warmth and brightness that is radiating from you is being felt everywhere…i know for certain you are not going to be needing those candles this autumn…not for warmth anyway!!
    Kram!

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

