Min hemstad

Här är jag född, exakt 100 år senare än vad stenen visar.

… och här har jag bott sedan dess. En äkta urinvånare så att säga…

Och uret på vår domkyrka skvallrar om vilken tidpunkt jag befann mig ute med kameran för att föreviga min hemstad. Och för er som inte känner mig kan jag skvallra… det var inte på morgonen….

Till vänster bakom kyrkan ser ni min arbetsplats. Och HÖR och HÄPNA… nästa år får jag guldklockan, efter 25 år i Landstingets tjänst. MEN hur går det ihop sig egentligen… Jag är ju bara 27! Eller hur var det nu då???

Och egentligen har jag gått där och trampat sedan 27 år tillbaka. Men timanställning räknas inte så guldklockan får jag alltså efter 28 år men sett hos dom efter 25… MEN var jag inget värd dom första tre åren då???

Förresten… det är ju inte bara min arbetsplats. Det är ju även platsen där jag blev född och där mina tre barn är födda.

En annan trevlig sak med min hemstad, är närheten till vattnet. Vi har ju Mälarens underbart kristall-bruna vatten som finns för alla badsugna. Själv skippar jag det av rädsla för att storgäddan ska komma och bita mig i tårna. Dom syns ju inte direkt pga vattnets kulör….(ja ja alla veta-bästare…jag vet, det är inte vattnet som är brunt, eller?)

Hur som helst så trivs jag här och har vi något vi är kända för så är det väl ändå Gurkan (då syftar jag på den gröna ätbara varianten…) som nummer 1 och på säker andra plats, i vissa kretsar.. så är det helgens kommande Raggarträff, Power Big Meet. Fast den har egentligen startat, redan idag och redan förra helgen började hästhagarna (raggarnas camping) fyllas av bilar, musik och människor.

Och tycka vad man vill om denna helg… Det är FOLKFEST!!!

Himmelsk

Skywatch

Torsdagstema

14 thoughts on “Min hemstad

  1. Härliga himmelska bilder!
    Västerås är en fin stad. Jag hoppas det blir uppehåll under helgen då, när det är Power Big Meet. Inget kul för nån om det blir skitväder…
    Trevlig helg!

    Gilla

  2. Ja du Susanne,,,var tar tiden vägen .?
    Även jag ska få ”guldklockan” detta år för lång och trogen tjänst…25 år…men, när jag skulle anmäla mitt intresse så visade det sig att jag skulle ha fått den för 2 år sedan…hela 27 år, jag hade inte räknat med tiden som sommararbetare.
    Men någon guldklocka blir det inte… värdet på den hade stigit till 9600:-, så regionen hade hoppat av… personalen var inte värd den längre helt enkelt. Så nu erbjuds det ett presentkort på ca 4290:- på valfri butik…Jula, Ica Maxi…klocka etc.
    Själv så kommer jag välja något från Scandinavian Photo 🙂
    Men som arbetsgivaren säger till en…du ska vara glad att du har ett jobb att gå till.!!!
    Men jag é inte bitter 😉
    Även jag är född på samma sjukhus som jag jobbar på…jag har inte kommit längre i den mänskliga evolutionen.

    Ha en trevlig helg och hoppas att jänkebilarna inte har gasat ner din stad.

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

