Semestertips

Är du rastlös…. Har du långtråkigt… Vill du bara slappa och ligga på soffan…. eller i hängmattan men orkar inte läsa någon bok eller anstränga dina trötta ögon….

Jag har ett tips!!

Klicka in dig på Sveriges Radios hemsida eller klicka här så kommer du direkt till årets Sommarpratare i P1. Jag lyssnar aldrig på den kanalen men ett underbart nöje och en härlig upplevelse är att lyssna på det här underbara programmet.

Varierande musik för alla öron och åldrar, milslånga olika upplevelser berättade med ljuvliga röster och dialekter. Jag njuter till 100%.

Nu ligger inte jag i hängmattan, inte just nu i alla fall. Näpp… jag sitter och redigerar mina 500-600 bilder från Aroscupen som gick av staplen nu i helgen här i Västerås. Samtidigt lyssnar jag igenom dom Sommarpratare som varit och mina känslor svänger från glada skratt till stora tårar som landar i mitt knä. Fantastiska berättelser.

Bara ett tips!!

One thought on “Semestertips

  1. Jag lyssnade faktiskt oxå på en repris häromdagen: Anja Perssons program som inledde sommarens ”sommarpratate”. Blev rörd till tårar av hennes berättelse. Satt där i solen o grinade. Vilka tipsar du om?

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

