Jag hann…..

… innan skyfallet kom. Dyka ner bland mina små vänner som befinner sig på den nivån ni andra, icke fotonördar… klampar på med era fötter utan att se dom spännande små liven. Den lilla världen är magisk och där kan jag befinna mig länge, länge och glömma både tid och rum.

Sen kommer ivern…. skynda skynda hem för att ladda över bilderna på datorn. Vänta, vänta, vänta… SEN kommer nästa njutning…. att se dom små liven på skärmen och jag fylls av tillfredsställelse… tills jag tittat igenom alla bilderna och inser att hälften är skitkassa… Då blir jag förbannad, irriterad, sur, ilsk… tills jag intalar mig att jag nog måste vara nöjd med dom små guldkorn jag ändå fick =)

LIVET som fotonörd är inte alldeles enkelt men nedrans så kul!!! LOVE IT !! MEN snälla, klicka på bilden så får ni bättre skärpa, åtminstone är det så på min skärm…

I LIKE

NF Winged

17 thoughts on “Jag hann…..

  1. Härligt att du hann! Känner igen mig i det du skriver. Är alltid exalterad när jag ska föra över bilderna och ofta besviken, men som du skriver får man vara nöjd med de få guldkorn som ibland kommer och överraskar. Fin liten filur du fångat, gillar när han sträcker benen bakåt, stretchar lite kanske 😉

    Gilla

  2. Sitter här och småler åt din berättelse för igenkänningsfaktorn är väldigt hög. 🙂 Bilderna är helt fantastiska och visst ska du vara glad för de här guldkornen. De som hamnar i papperskorgen glömmer vi bort och njuter av det som var bra istället. 🙂
    Ha en fin fredag.
    Kram

    Gilla

  3. Härliga bilder Susanne….
    Sitter och småler lite öven den 3:dje bilden….va akrobatiskt.
    Känner igen besvikelsen när man upptäcker att det man ville föreviga på bild inte alls blev likadant på minneskortet. Man tror att skärpan sitter där, men sen när man går igenom bilderna så är det inte så. Men man ska inte stirra sig blind på det man ser på datorn….har börjat att printa ut lite bilder då och då via Crimson…först då kan man egentligen se hur bilden har blivit. Det digitala bruset t ex tillhör skärmen…inte pappret.

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

