Mamma!! Varför kan inte du vara normal som alla andra…??

Varför vara normal??? Varför vara som alla andra???

Jag tycker att jag är fullt normal =) Kommentaren som kläcktes i helgen kom från dottern som tröttnat på mina ringsignaler… Först hade jag Professor Balthazar´s intro och VAD är det för fel på den fantastiska lilla farbrorn som va så klok. Efter alla tröttsamma kommentarer bytte jag till Robin Hood, ni vet den visslande inledningen på den tecknade filmen. Den är ju urmysig och är en riktigt bra film. MEN JA… jag ska byta!! lovade jag barnen i helgen som försökte bestämma en ringsignal åt mig.

OCH vet ni vad förslaget var… Scrillex!! Ahhhhh…HJÄLP!! Skulle jag ha den skulle jag skälla ut varenda kotte som vill mig nåt. Inte bra… Har ni inte hört den/dem spela (läs; skrika) så lyssna på dom på youtube. Eller, vore jag ni skulle jag låta bli!!

Nu har jag bytt en tredje gång, till Emil i Lönnebergas härliga låt Snickarboa. Men tror ni att den duger??? Nåpp… Nu vill jag ha den och tänker ha den, ett tag åtminstone =)

Texten ni ser på första bilden, den har dottern nu satt upp på sin sovrumsvägg. Hon fick dessa väggord i födelsedagspresent =) Blev superfint!!

Nu ska här lunkas i långsam snigelfart för i stan har vi Vårruset ikväll. Puh!!!

5 thoughts on “Mamma!! Varför kan inte du vara normal som alla andra…??

  1. Längesen man tittade på den kloke lille farbron med alla de geniala idéerna! Diggade honom stort när det begav sig!
    Duktiga du som var med i vårruset! Jag deltog i Resursloppet, Resursens egna inofficiella gå, lunka, löp fest varje vår. Det blev intervall joggning ut till Anundshög där vatten och pastasallad väntade. Och trevligt sällskap av kollegor.

    Ha det bäst vännen. kram

    P.s ”knarkade” väggord en period i förra huset.. få se om jag trillar dit igen – de är vackra och påminner om sådant som viktigt i livet: tro hopp och kärlek (för det mesta).

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

