Jag är nog rätt normal ändå…

… tycker åtminstone jag, men kanske inte du… En skön känsla har nämligen drabbat mig. En känsla och bekräftelse på hur jag är och fungerar och varför det är så. Nu ska jag läsa på mer om detta och beställa någon bok och sen ska jag nog analysera er andra också.

Men Nejdå… det ska ni slippa. Ni får analysera er själva och komma fram till om ni också är ”samma typ” eller av annan typ… =)

Vad är det jag pratar om då?? Jo något som en bloggvän och fd klasskamrat skrivit om på sin blogg, Dum Spiro Spero.

Det handlar om HSP som inte betyder Högt Snarkande Person eller HelSexig Puma (eller varför inte förresten…) Nej, det står för High Sensitive Person. Innan hon nämnde det här hade jag aldrig hört talas om det. Men OJ så himla intressant. Jag har gjort testet och Jisses vilket resultat jag fick. Gör testet ni också, vet ja… Det finns 2 olika, nr 1 och nr 2. Nu ska man väl kanske inte bara konstatera om man är en SÅN eller inte. Livet går ju inte ut på att sätta diagnos på allt utan mer ett konstaterande som ger oss mer förståelse och ett redskap att jobba vidare med. Superintressant!! tycker jag. Vad tycker ni??

För er som vill läsa lite mer om HSP så kommer här några länktips:

* Högkänslighet – * Elaine Aron – * HSP – * MåBra – * Sensitive

3 thoughts on “Jag är nog rätt normal ändå…

  1. Visst är det intressant Susanne, jag har fått svar på så mycket som jag har upplevt och gjort genom åren. Stor lättnad och medvetenhet ger verktyg och handlingskraft att göra något för att hitta balans mellan input och återhämtning. kram på dig

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

