Besök hos masarna

… varför säger man så egentligen… Dalmasar?? Det måste finnas någon historia bakom det… får väl googla och se vad jag hittar.

Hur som helst är en underbart mysig helg till ända. En helg med min lilla son i ett kylslaget och blött Falun. Men vad spelade det för roll egentligen… Mys och härligt umgänge fick våra dagar att lysa likt solen ändå.

Och på tal om solen så tittade den fram på riktigt idag vilket kändes som att det finns hopp ändå, på en varm och skön Maj. Men varför i hela friden ska det blåsa så mycket?? Jag som tog min kamera och dök ner i gräset och blommorna i kohagen hade fullt sjå att få till bra bilder trots blåst. Några lyckade bilder blev det nog till slut och jag hittade den fantastiskt vackra Backsippan. Den stod där likt en drottning och vinkade elegant. Vinkade var kanske töntigt sagt… vajade i vinden är väl mer en exakt beskrivning. Men vacker som en drottning!! DET är den =)

Att det blåste idag… DET fick jag känna på efter min djupdykning i kohagen, när vi i eftermiddags tittade på lilla sonens seriepremiärmatch i 9-manna fotboll pojkar -00. Men för den delen kan jag tala om för er som aldrig stått och tittat på fotboll.. Det blåser ALLTID vilket nog dom flesta lärt sig så det är vinterjacka långt fram i vår som plockas på. För finns det något värre än att frysa??

Hur det gick på matchen?? Jodå, alldeles utmärkt. Det tycket nog i alla fall våra grabbar som tog hem segern med 8-2 =) Och det tycker vi föräldrar också som stod bredvid och huttrade. Nu väntar en lång och rolig fotbollssäsong och som pricken över i så beger vi oss till Göteborg och Gothia i sommar. SÅ spännande=)

Imorgon är det en ny vecka med nya utmaningar, nya händelser och förhoppningsvis nya bilder. Ha det gott!!

Tack för att Du förgyller min dag.

