Stolt mamma

Jag är så oerhört STOLT över lilla sonen som har en underbar talang att uttrycka sig i ord och skrift. Ännu en gång har han prisats i skolan för sin vårdikt. Här är årets tankar om våren.

VÅREN

Våren är vacker, då snön smälter och solen kommer tillbaka.

Fåglarna kommer och sjunger sin vackra musik.

Björnen kommer ut ur idet.

Våren är kärlekens månad för djuren.

Våren har så många vackra stunder.

Då kommer allt grönt och solens strålar värmer oss och alla djur.

På våren är det dags för bonden att harva.

Efter vinterns föds många kalvar, men många behöver dö.

På våren växer det blommor.

Våren är min favoritårstid.

På våren får många djur komma ut och beta på det nya fina gräset.

När jag tänker på något så tänker jag ofta på hjärtat och vad det tycker om våren.

Rasmus 12 år

   Efter dessa underbara tankar från en 12-årig gosse behövs inga andra kloka små ord. Och vad passar bättre till dagens tema än denna underbara dikt.

I Like #37

14 thoughts on “Stolt mamma

  1. Hej Susanne. WOW!!!! säger jag bara. Vilken talang han har gossen din. Förstår att du är stolt. Underbar stämning i dina bilder. Är det lite vintage touch kanske? Din header är helt underbar. Önskar dig en fin dag. Kram från Mie.

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

