Var kommer alla gaphalsar ifrån?

Har ni missat dom??

Näe, det tror jag inte. Det är bara att slå på TV så dyker dom upp. Högljudda, vrånga kockar och snickare. Visst att det är till för att skapa TV… MEN varför i hela friden måste dom skrika och vara arga för??? Ni finns säkert där, ni som gillar detta… men det gör inte jag så jag byter snabbt kanal. MEN gaphalsarna finns inte bara för dom vuxna. Har ni sett på Nickelodeon, Disney channel och andra barnkanaler?? Jösses vad alla skriker. Tror nog att alla lider av vaxproppar eller annat skit i öronen för det gapas och skriks hela tiden. JAG blir galen när jag ser och hör. Sicken jädra tur att TV´n faktiskt går att stänga av =)

Döm om min förvåning när jag för en tid sen fick syn på den alldeles förskräckliga reklamfilmen från Specsavers. DEN kan ni inte ha missat…. Det är ju när dom vuxna sitter i nån berg- och -dalbaneliknande vagn och bara skriker rätt ut. OCH inte nog med det.. Sen kommer den vidrigt gapande tivolivakten… MEN vad är budskapet??? Inte kommer jag gå in i den butiken utan hörselkåpor….

Nu till nåt kul istället. Min fantastiska systerdotter Ebba länkar till den roliga redigeringssidan Pixlr-o-matic som jag laddat hem. Och genast känner jag mig ung och vansinnigt INNE. Mina stora barn fixar och trixar med detta på deras mobiler och får riktigt snygga resultat. NU gör jag också det men på datorn vilket är riktigt kul. Här ser ni några resultat.MEN nej då… jag har inte glömt några kloka ord från min bok ”Tänkvärt om Vänlighet” som jag faktiskt fick från en tacksam patient jag hade under min tid som distriktssköterska.

”Håll ditt ansikte vänt mot solskenet och du kan inte se skuggan.” – Helen Keller.

One thought on “Var kommer alla gaphalsar ifrån?

Tack för att Du förgyller min dag.

