Sonen kom med solen…

…och en inbjudan. En inbjudan till ett utvecklingssamtal barnen håller i själva på skolan. Vi sitter och går igenom vissa punkter, lilla sonen leder oss igenom samtalet och fröken kommer in efter ca 15 minuter för att koppla samman och höra hur det går och om vi har några funderingar. Vi har varit med om det här en gång tidigare med bra känsla av upplägg. Så imorgon är det dags för ett nytt möte. Alltid lika spännande och bra.

Jag tog mig en promenad idag med siktet inställt på tussilago, men dom lös med sin frånvaro. Hittade lite andra små blomster istället som kom med hem. Sen kom lilla sonen och han hade med sig dom underbara små solarna som lyser upp våra diken under våren. Det är verkligen glädje att få hem en liten nyplockad bukett med blommor att stoppa i äggkoppen eller i den lilla vasen. Mina små solar pryder nu köksbordet så vackert.

Som jag berättat tidigare så bor jag mer centralt än tidigare, liksom mer i storstan… Lilla sonen kom för en tid sen och meddelade att han nog blivit en ”stadsfjolla” eftersom han numera blivit rädd för kossor…

Men jag tror inte det är så farligt för det är väl bonde som är framtidsyrket eller kanske har han andra planer… Spelar ingen roll. Vi stöttar honom vad som än händer =)

Undrar om jag också kommer bli en stadsfjolla???

10 thoughts on “Sonen kom med solen…

  1. hehehehe, naturen går ju att hitta här med.. som synes. Underbara bilder som vanligt. Jag letade också tussilago idag men inte en ända så långt ögat når. Men jag mötte lite andra godbitar. jami. … kram kram

    Det är med utvecklingssamtal som leds av elever själv är ju jättebra. Har arbetat för det länge själv. Men ibland är det svårt att få med sig kollegorna… Ibland känns det som vi kräver mer av grundskoleeleverna än vad som sker på gymnasienivå. kram

    Gilla

    • Tack!!!! Det funkar hur bra som helst med den här typen av utv.samtal och barnen växer enormt och får ta eget ansvar. Jag är ledig några dagar till och ska ut och leta fler vårtecken. såg både humlor och citronfjäril idag men hade ingen kamera då, förstås. Kram

      Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

