looking for life, del 2

Som sagt… det blev en del fotboll men tack och lov massor av tid till annat också. Lilla sonen och jag har betat av 2 Hajen-filmer som gav en hel del nostalgi. Axelvaddar och permanent =) a´la 80-tal!! Jiha!! Vi har inhandlat familjespelet Monopol och jag ska visa sonen vem som äger….. Det ser jag fram emot.

Jag fick igår em tillfälle till egentid som jag spenderade på Björnön. Där fortsatte jag min jakt på livet och OM jag fann det!!!! Det märks så tydligt att vintern lagt sig till ro och våren spirar överallt. Inta bara bland djur och växter utan även hos oss 2-benta varelser. Kolla in dessa livsnjutare…

Andra vårtecken är nog att dessa flytetyg ligger redo och väntar på att få sig ett dopp.

Under min promenad stannade jag till vid en brygga. Satte mig i solen och njöt av tystnaden och dom fantastiska änderna. Dom bjöd på gymnastiska övningar, stretchning och skönhetsvård a´la vårkänslor…

Rivaliteten visade heller inga gränser. Jag fick se värsta svartsjukedramat utspela sig mitt framför mina ögon….

Jag förstår att dom gav sig iväg till en tryggare plats…

Så gjorde även jag. Till fast mark och till mitt sökande på livet…

Och visst hittar jag livet men mitt sökande tar inte slut här, mycket återstår. Men nu när våren kommit för att stanna tycker jag nog att detta lilla ställe bör byta namn.

Hoppas alla ni andra också haft en underbar helg!!

3 thoughts on “looking for life, del 2

  1. Nå har jeg kost meg med mange av dine innlegg .. flotte vårbilder, blir så glad når alt som har ligget i ”dvale” våkner til liv. Motorsyklene er på veien igjen, lettkledde joggere, syklister, blomster og dyr … ja, alt er like flott!

    Ønsker deg en fin ny uke!

    Irene

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

