looking for life

Varje årstid har något nytt att erbjuda. Det handlar bara om att öppna ögonen och SE.

Sommaren ger oss bad och lek, grönska och värme och utomhusaktiviteter.   Hösten bjuder på svamp och bär, trädens vackra färger och det regniga grå. Vintern bjuder på den första frosten, snö- och iskristaller, klara vackra kontraster.

Våren, min absoluta favoritårstid ger oss livet… Det spirar och gror, naturen och djuren vaknar till liv och ger oss färg i tillvaron.

Idag började jag min jakt på livet.

Under flera timmar i sol och +17 strosade jag med min kamera och sökte. OCH jag fann det. Inte allt, men en bra början åtminstone. Och jag har bevis på att naturen lever och vaknar till liv. Min stund i naturen avslutades med en kopp äkta kokkaffe och ballerinakakor på en uppvärmd sten tillsammans med sambon/särbon. Det här är livskvalitet.

Extremt stressigt har våra myrstackare. Och att försöka fota dom var som att vara på jakt och försöka fota jetplan. Det råder verkligen full aktivitet i myrlivet just nu. Lyckade ändå till slut få till några bra bilder på deras slit och släp.

Lite lugnare verkar fjärilen ha det. Såg några på parningsjakt (tror jag att det var) men annars såg dom ut att ta allt med ro.

Skogen och naturen bjuder oftast på viss tysthet. Dom ljud som finns är dock som ljuv musik, åtminstone tills myggen och getingarna kommer. Idag kunde jag njuta av fågelsång, dock var dom inte helt enkla att hitta, fåglarna alltså… Men ett par stycken fick jag ändå på bild.

Det är inte bara våra små djur och insekter som vaknat till liv… Växterna visar på sin styrka att återkomma i år igen.

Ett säkert tecken på att våren kommit är dessa små blå skönheter jag fann i vår egen lilla blåsippsbacke.

Trots dessa spirande levande ting så glöm inte bort det vissna men ack så vackra. Det handlar mycket om att SE allt. Det finns nåt vackert i allt på vår jord.

Ha det gott alla mina vänner och SE =)

4 thoughts on “looking for life

Tack för att Du förgyller min dag.

