Bra-och-ha-prylar

Undrar hur många bra-att-ha-prylar jag köpt genom åren?? På alla dessa home-partyn till exempel. Visst ska jag erkänna att en och annan sak har kommit mycket väl till pass och använts flitigt genom åren MEN TÄNK hur mycket som hamnat i skåpet och skyfflats längre och längre in för att sen falla i glömska.

IDAG har jag invigt en typ allt-i-allo-pryl från Tupperware som inhandlades för sisådär 8-10 år sedan. En blå plastburk med tillhörande visp och knivblad som skulle kunna användas till en hel massa i köket… Men denna är just en sån grej som hamnat längst in. Idag blev jag så vansinnigt sugen på smoothie och upptäckte när allt var framtaget att min smoothieapparat är i mitt andra hem. Det var DÅ jag fann den här. Och den funkade riktigt bra. Inga stora mängder ryms i den men däremot fick jag motion på köpet… Högerarmen och handen fick veva och veva tills allt var blandat. Nu har jag njutit av en underbar smoothie och dessutom gjort en extra laddning till frukost imorgon bitti.

Mitt recept på en smarrig smoothie är:

Vaniljyoghurt, frysta men lite upptinade hallon, en kiwi och en halv banan. Mums=)

One thought on “Bra-och-ha-prylar

Tack för att Du förgyller min dag.

