Ytlighet och benrangel eller har jag blivit tant??

Igår skrev jag om tjejer som står stabilt med fötterna på jorden, har visioner och mål och är kreativa och ambitiösa. Jag blir så glad när jag träffar dessa härliga tjejer. Det som skrämmer mig är när jag ser och hör tjejer OCH killar på alla dessa hemska dokusåpor på TV. Vad är det som gör att vissa söker sig till alla dessa vidriga program där förnedringen är stor??? Det som också skrämmer mig är hur alla som tittar påverkas av dessa program. Min förhoppning är att dom tittar och inte påverkas utan ser det som ett program som har som mål att roa, tyvärr på andras bekostnad men jag hoppas att det är på frivillig basis. Undrar hur många som går därifrån inspelningarna och MÅR bra??? JAG blir rädd och känner oro. Vet inte vad ni tycker och känner… det här är min känsla. Ett program som går här hemma är alla dessa TOP MODEL-program och jag blir mörkrädd. Allt känns så ytligt och utseendefixerat att jag blir livrädd. Såg dessutom ett reportage i en kvällstidning om årets H&M-model. Ett grått och rangligt benrangel som ser ut att leva på max ett salladsblad om dagen. Är det vårt ideal på hur vi ska se ut??? Hujedamej… NÄ, jag kommer att bojkotta H&M framöver, vad gör du???

Nu vill jag njuta av visset och vackert istället och hoppas att du också ser något vackert trots att det är visset och gammalt….

Och så dagens citat:

”Den lycklige lär av andras misstag, den olycklige måste lära av sina egna.” –   Finskt ordspråk

4 thoughts on “Ytlighet och benrangel eller har jag blivit tant??

  1. Jag kan bara hålla med, modellen för H&M ser knappt ut som en levande människa. En sjuk bild av hur unga tjejer förväntas se ut idag och det skrämmer. Hoppas att det vänder snart och att idealet blir de friska ungar vi vill se.
    Fantastiska bilder på vissnat som kan vara lika vackert som nytt och fräscht.
    Ha en fin helg..
    Kram

    Gilla

  2. Jag tycker det är skrämmande med alla dokusåpor som sänds, och andra serier om mäniskor som misslyckats i livet. Antingen är dom på tok för över viktiga, skuldsatta eller så har dom sånt fruktansvärt smutsigt hem och allt detta går att göra tv program av.
    Helt sjukt…
    Men vackra tulpan bilder har du tagit
    Mvh Karita

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

