Pink dreams

Tänk när jag var liten och fick lära mig det där främmande språket många i vår värld talar… engelska. Kommer så väl ihåg hur det blev en del fnitter och aha-känslor. Pink… men det är ju detsamma som kiss på svenska ……  Och Pink Sheet…  vadå … låter som” Rosa Skit”… Nu vet jag ju bättre =)

Sen i min coola ungdomstid, ÅH vad jag hatade rosa. Det var nog inte inne att gilla den ”baby”-färgen. Ville ju inte avvika från dom coola….

När jag sen uppnådde den mer mogna tiden då har jag ÄLSKAT rosa. Och gör det fortfarande.

Canon EOS 7D, Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1,1 – f/4, 1/80 sek, ISO 400 Photoshop Elements 8,0 – Beskuren, oskarp mask, Intensitet/kontrast samt namn.

Canon EOS 7D, Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1,1 – f/4,5 , 1/320 sek, ISO 250, Photoshop Elements 8,0 – Oskarp mask, nivåer och namn.

Canon EOS 7D, Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1,1 – f/4, 1/320 sek, ISO 400 Photoshop Elements 8,0 – Oskarp mask och namn.

Canon EOS 7D, Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1,1 – f/2,8 1/250 sek, ISO 250 Photoshop Elements 8,0 – oskarp mask, nivåer, nyans/mättnad och namn.

Och så till dagens citat:

”Livet är inte de dagar som gått utan de dagar man minns.” – Pjotr Andrejevitj Pavlenko

9 thoughts on “Pink dreams

    • Åh tack!!! Det är så kul med photoshop. Kan rekommendera Moderskeppets kurs på Jönköpings högskola. En distanskurs utan obligatoriska träffar. Allt sker genom mail. Så när du känner dig redo så kolla in det. Annars får du gärna gå på kurs hos mig=) Men jag är långt ifrån kunnig. Kram

      Gilla

  1. Ja verkligrn! Men tror ändå hon kommer ha en chans, tippar på att hon kommer minst topp 3 😉

    Underbara tulpaner, och foton också såklart 😀

    Gilla

  2. Åh vad läckert!!! Jag älskar också rosa…men precis som för dig så var det väl en förälskelse i lönndom ett tag. Ibland kan det ju bli lite fööör sött men du har lyckats få det precis lagom. Vackert helt enkelt!
    Kram NInni

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

