Vår lilla plutt

… som ju verkligen inte är någon liten plutt längre. Imorgon fyller han hela 12 år och har snart växt om både storasyster OCH mamma, hmmmm. Har på känn att han blir längst i familjen. Som vanligt skulle jag ha jobbat inatt men tog ledigt och ska därför fira honom ikväll med tacos och efterrätt. Vår lilla plutt är ingen som gillar tårtor så det är beställt chokladpudding, grädde, bananer, vaniljsås, vaniljglass och bär. Så det får det bli =)

Väderkillen på TV visade på vårsol och vårvärme i helgen så jag hoppas hinna ut lite mellan kudden och jobbnätter. Annars får jag njuta av mitt intagna blåbärsris som står i full blom. Men nästa vecka blir jag ledig förutom en kurs, så då ska det ut och fotas. Ha det gott alla!!

5 thoughts on “Vår lilla plutt

  1. Men vad fint med blåbärsris som blommar. Ska jag ta in också om det blir fint i helgen och jag kommer ut. Har införskaffat lite rekvesita för min fotografering till helgen. Ha en skön födelsedag med lillplutten. Kram

    Gilla

  2. Supergrattis från mig med. Hoppas att det blev en mysig kväll för honom och er. Blåbärsris är inget vi kan plocka in, det ligger begravt under en massa snö, men förra våren köpte jag och satte i en vas och det var riktigt mysigt att få se det blomma. 🙂
    Ha en fin helg.
    Kram

    Gilla

  3. Ja livet som nattarbetare är inte alltid lätt….
    Även här hemma har vi 2 födelsedagar att fira…så efter att ha skött om Malmöborna på hospitalet i Malmö under 4:a nätter så ska jag under en av mina få ”lediga” dagar föda släkten och gratulera de mina…..men jag é inte bitter 😉
    Gratulera ”den lilla” från mig….

    Vh

    Gilla

  4. Den där menyn gillas av mig också…här på västkusten är det strålande väder nu, synd bara att pojken är dålig med feber som inte vill ge sig..men det går väl över så småningom.

    Ha en bra helg.

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

