Den här extra dagen…

som ju kommer vart 4:e år… ja den har snart passerat och vi kliver in i våren på riktigt. JAAAAAAA!!!!

Den här extra dagen har jag kurerat mig med Alvedon och varmt honungsvatten (pappas tjat hjälpte till slut…) och tagit en uppfriskande promenad för att inhandla nya tulpaner. För jag vill ha vår både inne och ute. Vet inte hur många tulpaner som passerat mitt hem genom åren.. Flera av dom har dessutom passerat kameralinsens öga och bildbehandlingens många funktioner med olika resultat. Hur som helst så bara ÄLSKAR jag tulpaner!!!

Kureringen har väl haft sisådär effekt men det ska nog gå bra att jobba dom kommande 2 nätterna ändå.

Innan dom före detta tulpanerna tog farväl fick dom förevigas och det är vad ni ser här nedanför.

Och så till dagens citat:

”Sköt om ditt liv, spill intet bort, spar härpå ingen möda! Vi lever så förbannat kort och är så länge döda.” Piet Hein

5 thoughts on “Den här extra dagen…

  1. Så vackra bilder, jag njuter för fullt. För i det här huset får tulpanerna ett väldigt kort liv. Med tre katter i huset så faller tulpanerna offer för små vassa tänder. De knipsar helt enkelt av blommorna från stjälken och sen är de nöjda. Jag lovar…jag är mindre nöjd!
    Krya på dig nu och sköt om dig.
    Kram

    Gilla

  2. Mötte våren i Skåne. Krokusar och pärlhyacinter på väg upp. När vi kom hem hade vi snödroppar i trädgården, så våren är på G här också! Kram

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

