Med fågelkvitter i öronen

och med solen, svagt värmande på kinderna… gick jag i skogen förra veckan. Det var verkligen vår i luften. Termometern visade på +9. Helt fantastiskt säger jag som älskar våren, min absoluta favoritårstid. Den här dagen låg kameran kvar hemma, men dagen efter blev det en runda igen. Visserligen med solens frånvaro, förutom små korta stunder men med samma härliga temperatur och med fåglarnas sång och naturen som visar att den håller på att vakna till liv.

Dagens citat jag fick upp i min lilla blå bok är följande:

”De människor som fått ut mest av livet är inte de som har levt ett sekel utan de som har levt varje minut.” Colette

6 thoughts on “Med fågelkvitter i öronen

  1. Våren, den längtar jag verkligen efter nu..vi har också haft några fina dagar, men idag kom det ett snöfall igen men det har regnat bort nu som tur är.

    Ha en bra fortsättning på kvällen.

    Gilla

  2. Ja våren ja…den känns inte lika avlägsen nu.
    Här i skåne är det ömsom sol ömsom rugg…igår var det snöblask.
    Men vi ser nog alla fram emot det som komma skall.
    En citatbok ska man nog skaffa sig, många visa ord att tänka på.

    Vh

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

