När bägaren rinner över…

…då försvinner nog väldigt mycket annat också. Som ork, energi, glädje, kreativitet, ilska och ja… egentligen väldigt mycket.

Min bägare har runnit över flera gånger nu och har verkligen tömts på allt. Känslan av att ligga längst ner och skvalpa i ett hörn har jag fått jobba med länge och har en bra bit kvar. Och varför blir det så här då??? Ja det kan man verkligen fråga sig…

Ja, förutom då att jag bytt jobb och allt vad det innebär, nu även blivit avtackad på mitt förra…, lämnat vår kära Filura på foder där hon verkar ha det super!! TACK för det =)….

så har det hänt fler saker….

Jag blev under hösten utredd för misstänkt MS, (efter att ha insjuknat relativt hastigt), med magnetröntgen och LP (ryggmärgsprov) samt blodprover. Tack och lov har alla prover visat sig normala förutom att någon dryg fästing lämnat kvar otäcka små spår efter sig… men som nu troligen försvunnit. Och den rara doktorn gav mig bra medicin mot min envisa vidriga huvudvärk jag drabbats av sen några år tillbaka så nu kan jag leva normalt alla dagar på året!!

Och för ett par veckor sedan flyttade jag till en lägenhet inne i stan, för att vara exakt… 4 min och 11 sek från mitt jobb =). Jag har valt att ta en paus från den negativa trenden som tog allt för stor plats i mitt liv. Därmed inte sagt att allt är slut, finito, all over.. eller så. Kalla det Time Out eller paus så får framtiden visa vad den har att erbjuda.

Lycka just nu är att dottern tagit körkort =) och snart tar studenten!! Äldsta sonen kämpar på med tidiga morgnar och sköter sitt jobb exemplariskt. Och lilla sonen trivs med kompisar och vardagen flyter på lugnt och skönt. Det är så här jag vill ha det nu och det vill jag att omgivningen respekterar.

Energitjuvar, EGO´n och experter klarar jag mig utan.

Ha en bra dag!!

9 thoughts on “När bägaren rinner över…

  1. Ja. Om energin är begränsad så är det ännu viktigare att man prioriterar och lägger den där man vill.
    Det som suger energi får man försöka eliminera så mycket som möjligt.

    Lycka till med din energipåfyllning!

    Gilla

  2. Ett sätt att komma ur ”puppan” är just att skriva av sig, en annan är att fotografera. Dessutom som du gjort att förändra din situation är absolut en tredje. Det finns säkert fler som du säkert finner på vägen.
    Lycka till med letandet/sökandet …

    Gilla

  3. Lyckosamt nog finns det alltid ett ljus i slutet av tunneln och du kommer dit du med, även om det känns lite mörkt just nu.
    Grattis till dottern och körkortet! Det är en härlig frihetskänsla i att få det där lilla plastkortet.
    Önskar dig en riktigt fin och skön helg och jag skickar en riktigt varm kram.
    Sköt om dig.

    Gilla

  4. Jag har sagt det förr och säger det igen…livet har de mest konstiga vägar emellanåt. Att färdas på nya vägar innebär hopp och nyfikenhet på vad som komma skall bakom nästa kurva. Att jobba med människor i olika utsatta situationer gör att man ofta glömmer bort sig själv.

    Allt Gott och en trevlig helg…..

    Gilla

  5. Efter regn kommer sol…eller hur man nu lite klyschigt brukar uttrycka sig. Visst är det jobbigt medan det varar men rätt som det är vänder det och man får lite hopp om bättre tider.
    Jag har själv alldeles nyss varit i din situation, utretts för en allvarlig sjukdom som så småningom visade sig vara kronisk men inte livshotande. Men de där veckorna innan jag fick besked…All min energi gick åt till att klara av de där dagarna.
    Visst är jag överlycklig över att jag inte ska dö just nu av sjukdomen men det gäller att bearbeta det faktum att jag kanske blir lite begränsad i livet.
    Vad skönt att du fick ett bra besked! Och…det är väl just i såna här lägen i livet som man börjar ifrågasätta det liv man hittills levt. Tids nog kommer du till insikt om hur du vill ha det.
    Sköt om dig och njut av din nya lägenhet och dina fina barn!
    Kramar
    Ninni

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

