Avskyr att frysa

Jag är verkligen inte född att älska vinterns kyla. Gillar soliga vita vintriga dagar i skidbacken, visst… det gör jag. Men får jag välja så väljer jag den något varmare tiden på året. Våren är absolut topp 1. Värmen kommer smygande, fåglarna sjunger och blommorna spirar. Träden och gräset intar den där ljuvliga nygröna perioden och jag blir så lugn i själen. Mmmmm… Men nä.. nu blev jag djup igen…!!

Hit med vår och värme och släng långkallingarna längst ner i byrålådan. Fram med rödfärgade tånaglar och lufta bort tåsvetten i det mjuka gräset. Det är vad jag längtar efter =)

4 thoughts on “Avskyr att frysa

  1. Jag gillar ju alla årstider, men visst är det härligt med värme.
    Men de dagar vi har haft i Malmö den senaste tiden har varit fantastiska…känns som en synd att gå och lägga sig efter nattens arbete. Kallt med klarblå himmel och solsken. Försöker att ta vara på alla soltimmar man kan komma över för att få lite ”energi i batteriet”.

    Vh

    Gilla

  2. Jag gillar ju vintern och dess sporter, men nu känns det som om det är time……………time för sol, salta bad och sand mellan tårna.
    Underbara bilder vännen som verkligen får mig att längta. Hoppas allt är bra med dig och de dina. Vi ”ses”. Kram Mie.

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

