Vilsen, förvirrad och på språng

Ja det är lätt att känna sig vilsen och förvirrad när det blir mycket nytt. Hoppas på lite lugn gör jag inatt för i min väska har jag lagt ner lite böcker om kirurgiska åkommor. Gammal medicinsyrra som jag är känner mig som en ren nybörjare inom det här området. Undrar om jag känner mig mer kunnig efter bokstudier eller rör jag bara till det än mer i mitt huvud, mån tro…

På språng är inte dom här pållarna direkt. Nä, dom får vackert stå där för jämnan, oavsett väderlek.

På språng är dock min lilla pålle… i skogen med lilla C på ryggen. Fick idag lite nya bilder =) och lite uppdateringar om härliga skogspromenader. Hon ser ut att må toppenbra och verkar trivas. Hon verkar nu också komma bra överens med dom andra fyrbenta kompisarna vilket känns super. Jag blir så glad när jag får små meddelanden och lite bilder från fodervärden.

Vädergubben på TV visade på ev snöfall över mitt område inatt så då blir det snigelfart hem imorgon bitti. Annars ser det inte ut som att det blir någon supervinter igen. Tog med kameran till Vasaparken här om dagen och tänkte mig snygga bilder på fruset vatten… Men icke.. så mycket mer fruset än så här var det inte. Det var nästan lite vårkänsla istället. Fattades bara lite fågelkvitter och en värmande sol.

2 thoughts on “Vilsen, förvirrad och på språng

  1. Ja, inte har ni nån vinter inte.
    Här har vi så det räcker men det verkar ska komma mer. Inte mig emot egentligen för vi har planer på att åka ut med skotern till helgen.
    Hoppas du får en trevlig natt!!
    Kramen, Maria

    Gilla

  2. Men vackra kort blev det i alla fall🙂 Jag tror du har lite prestationskrav från ditt inre jag som ligger över dig. Har jag fel? Nu på jobbet innebär ju att du är NY på jobbet🙂 Men jag vet vad ”duktig-flicka-syndromet” kan ställa till med. Men andas och ta det lugnt så kommer allt som du behöver till dig. kram kram kram (Idag ska jag åka ned till mälaren och fotografera lite :))

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

