Ny på jobbet och kärleksbekymmer

Att vara ny på jobbet är inte helt enkelt. Tack och lov känner jag mig mycket vänligt bemött och väldigt välkommen. Jag har nu tagit mig igenom 3 nätter på Allmänkirurgen. Nätter fyllda av nya diagnoser och massor av nya ord. Min trygga stabila handledare är en klippa och är erfaren och mycket kunnig, skönt!! 2 nätter till får jag gå bredvid innan det är dags att stå på egna ben, HJÄÄLP!!

Närå!! Det fixar jag och jag är absolut inte rädd att fråga och be om hjälp så det ska nog ordna sig. Men HALLÅ!! Hade definitivt glömt vad en massa nya intryck tar på krafterna. Ja, inte rent kroppsligt men i huvudet. Det är nu jag skulle önska en tappkran eller nåt durkslag att ta till, för att rensa bort det där gamla onödiga jag lagrat, inne i vår ändå så fantastiska hjärna, men som ibland känns väldigt fullproppad. Tänk om det skulle gå att defragmentera och städa bort precis som jag gör med datorn av och till. Fasiken så smart det vore!! Att inte vår skapare fick till det systemet på oss levande individer också….. Hur är det med reklamationen egentligen?? Och garantin?? Det är väl bara 2 år som på allt annat…

I fredags kom lilla sonen hem med hans planerings- och utvärderingsbok från skolan, så att vi kunde bli lite uppdaterade på hur det går och om han sköter sig som han ska =) En tillbakablick till v.49 där jag fick känslan att det inte var någon särskilt lyckad vecka. Dom ska börja med att svar på frågan Vad som varit bra under aktuell vecka där sonen svarat ”Inget”…

Efterföljande fråga att besvara är Vad som varit mindre bra under veckan. Sonen har då svarat ”min däjt blev sumpat jag gjorde mit bästa men hon gick” Stackars lilla sonen… inte lätt med kärleksbekymmer…

4 thoughts on “Ny på jobbet och kärleksbekymmer

  1. spännande med nya jobbet, Susanne. Jag hade också en son med kärleksbeskymmer igår, men han är dock på sitt 21 år i livet och bor själv. Men han kom hem till mamma och mamma fick kram sin son. Det värker i hela kroppen och själen när ens barn far ila och känner sig vilsna och har ont i hjärtat. Men i detta fall, var det falsk alarm, allt ordnade sig under kvällen och det är frid i huset igen. Jag led i alla fall med min son men var också väldigt lättad och glad att han faktiskt kom hem och ville prata och få tröst. kram på dig.

    Gilla

  2. Ja, visst är det spännande med nytt jobb.
    Jag känner då att, ”det här kommer jag aldrig att lära mig”, men det visar sig ju alltid att till slut sitter allt där å då känns det som att man alltid kunnat det. 😉
    Själv gruvar/längtar jag till skolan börjar, men det är inte förrän den 20/2.
    Kramen, Maria

    Gilla

  3. Kan tänka mig att det är pirrigt och mycket att ta in. Men den där fullmatade hjärnan klarar alltid av att få in lite till så det lär nog funka alldeles utmärkt för dig i slutändan. 🙂
    Jag känner med sonen, det är inte kul alls när det det blir strul med dejtandet. Hoppas att det går bättre nästa gång.
    Må så gott.
    Kram

    Gilla

  4. Lycka till med ditt nya jobb! Förstår att det är mycket nytt att lära sig.

    Visst är det tufft när barnen har hjärtesorg! Man försöker trösta, lyssna och krama om. Man känner verkligen med dem…
    Ha det gott/kram

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

