På vingliga ben…

… och med stor portion nyfikenhet beger jag mig snart till min nya arbetsplats. Var upp dit igår och fixade skåp och laddade mitt ID-foto. Där framför datorn, på nyckelverkstan satt en yngre grabb som hjälpte mig och undrade slutligen om jag ville byta kod… Men herregud, NEJ!! Min invanda kod går inte att byta då skulle jag få stora problem. Fick tillräckligt många nya koder att hålla ordning på.

Var till jobbet även idag, för porträttfoto. DET är inte kul!!! Står hellre bakom kameran och inte blev det mer positivt när kvinnan kläckte ur sig att jag inte var någon enkel person att fota, skyndade att bläddra bland bilderna, valde till slut en som blev skaplig med orden att jag ska skynda bläddra förbi den helt misslyckade bilden. Men kan jag hjälpa att jag ser ut så här?? Alla kan ju inte vara någon skönhet… Tur jag har några år på nacken annars hade jag nog gått hem och deppat ihop!!

Så nu väntar ändå 10 timmar fyllda av nya intryck och nya människor att lära känna och undrar om jag går hem på lika vingliga ben som denna älgkalv spatserade runt med i vår trädgård under julhelgen…

9 thoughts on “På vingliga ben…

  1. givetvis kommer det gå alldeles galant men jag känner igen känslan av vingliga ben. Riktigt målande förklaring. 🙂 Att man inte är fotogenic är en helt annan sak än om man är vacker i verkliga livet. Du är vacker och jag är vacker för vi har vackra hjärtan och det lyser igenom . Basta! 🙂 Kram på dig.

    Gilla

  2. Kommer att gå sk*tbra Susanne…
    Nya härliga utmaningar och kunskaper…från Med till Kir och alla dess diagnoser…GI-blödningar, pankreatiter etc etc.
    Det är bara att köra……..

    Vh

    Gilla

  3. Vad kul och spännande att du ska börja på AK! Det hade jag helt missat, så är det när man inte är på jobbet 😉
    Vet att du fixar det galant!
    Många kramar Cecilia

    Gilla

  4. Hye, du en snabb fråga, jag hittade en annons från dig på bukefalos, vet inte om det är akutellt fortfarande men om det är det så maila mig!

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

