Om idéerna tryter…

… och bilderna blev sisådär så går det enkelt att leka med dom i photoshop och tillverka egna små konstverk. Dels kan det räcka att byta färg eller nyans eller så kan man dra till rejält och ändra bilden helt och hållet. Här ser ni före och efter.

Jag använder mig av Photoshop CS5. Översta bilden är med filtret Distort och Twirl och i den nedre bilden har jag använt filtret Distort och Polar Coordinates samt ljusat upp bilden något så att jag fick en mer klarblå färg. Antingen gillar man sånt här eller så gör man det inte. Jag kan tycka att en del saker blir riktigt coola.

6 thoughts on “Om idéerna tryter…

Tack för att Du förgyller min dag.

