Jaha… men då gör vi ett dyk ner i diskhon igen då!

Att hålla sig strax ovanför ytan…

det är en vacker symbolisk bild för hur jag vill leva. Helst då en bra bit ovanför så fallutrymmet är högt innan jag sjunker igen. Idag känner jag mig just här och listan på saker att göra betar jag av i lagom takt.

Dessutom börjar jag bli redo att ta mig an mitt nya jobb. Bokat tid för frisering av kalufsen och sen fotografering efter det. Måste ju se anständig ut när jag kommer som ny =)

Bokat tid för aktivering av ID-kortet så jag får tillträde till dom ”privata” områdena på avdelningen. Men det var inte helt enkelt självklart att boka den tiden… Gick via landstingets växel. kö, kö, kö, blev kopplad till Serviceavdelningen och där började rabblandet… tryck 1 för IT-frågor, tryck 2 för (kommer inte ihåg), tryck 3 för kostfrågor (jaja, jag måste tänka på vikten men nu var det ID-kortet det gällde) osv. Hamnade till slut hos någon IT-kunnig person som upplyste mig att jag skulle till fastighet så var god att börja om och välj siffran 6 så kommer du rätt. Kom rätt till slut efter att ha stått i kö på varje ställe jag kopplades till. Och jag som är den där A-typen som älskar kösystem och långsamma människor, NOT!!!

Men nu är jag ändå på väg =) Morgondagen är fulltecknad men tänk vad jag ska känna mig nyttig sen efter alla avklarade ärenden.

Ikväll blir det TV-slött i soffan. Ska titta på Hinsehäxan, har ju läst boken! Ha det =)

4 thoughts on “Jaha… men då gör vi ett dyk ner i diskhon igen då!

  1. Hej, måste säga att det är en helt underbar fantastisk bild. Sådana vill jag också kunna ta. Måste testa det.
    Jobba på. Håller med dig fullständigt om dessa f-benade köer.
    Ha en bra morgondag och ta ett djupt andetag då och då 🙂
    kram kram

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

