Mamma, nu är det dags att uppdatera bloggen…

Ja… så sa dottern häromdagen. Och visst är det så. Om jag nu ska ha någon blogg kvar.. det vet jag inte än. Luften gick liksom ur mig här under hösten och min kreativa ådra har lagt sig till ro ett tag. Det blev nog så att bägaren rann över. Ja, alltså bägaren som fylls på och tappas ur av händelser i livet. En bägare jag fick med mig som arbetsredskap när jag gick på KBT för några år sedan. En mycket tänkvärd och bra metod att ta till när det är dags att jobba med sig själv och se över hur allt runt omkring påverkar oss under livets gång. Ojojoj, det där lät lite djupt men… That´s life =)

Jag har kikat in på andras bloggar och läst och beundrat foton men inte orkat kommentera. Hoppas på att orka med det snart igen. Det blir ändå lite tomt utan alla härliga bloggvänner.

Men hur som helst, så kommer här en snabbgenomgång som han, vadhannuheter… säger efter lördagens melodikryss… om vad som hänt senaste tiden i mitt liv.

Vår älskade ponny Filura åkte lördagen innan jul till en barnfamilj i Köping. Dom ska ha henne på foder tills vidare och hittills funkar det bra. Mycket att fixa med efteråt… städa ur stall, tvätta kläder och rensa bland alla hästkläder. Mycket åkte till återbruket men en del har jag sparat. Vem vet… kanske hoppar jag upp på nån pålle igen någon gång i framtiden.

Julhelgen blev så där härligt avkopplande och naturlig tillsammans med min älskade syster och hennes familj. Många goa skratt och tomtebesök (av lilla sonen som skötte sig exemplariskt).

Nyårshelgen tillbringade vi hos vänner i byn med god mat som vanligt och med mängder av pengar som gick upp i små och stora färgsprakande flammor. Har nog aldrig sett så många thailändska lyktor på nattens himmel som det var denna nyårsnatt. Vackert!! Vi körde dock med det traditionella fyrverkerierna.

Jag har nu också avslutat mitt jobb, efter 7½ år på samma avdelning. Känns inget annorlunda just idag, mer som att jag är långledig. Annat kanske det känns när jag nästa vecka kliver på mitt nya jobb men det ska bli spännande att lära sig något nytt.

Ja och så är det lite mer men det vill jag behålla för mig själv tills vidare. Får väl se om jag får någon inspiration att börja fotografera igen. Just nu ligger jag väldigt lågt. Har liksom tappat sugen… Så jag lägger upp en gammal bild så länge. Fotograferat för exakt 1 år sedan…. DÅ var det snö ute =)

Ha det gott så länge så får vi se om vi ses och hörs igen…

11 thoughts on “Mamma, nu är det dags att uppdatera bloggen…

  1. Jag säger som Fylking – Äntligen!! Men visst är det så att lust och ambition att hålla bloggandet vid liv, stundom lyser med sin frånvaro.
    Vart tar du vägen du då (jag menar jobbmässigt)? Jag ångrar inte en dag att jag lämnade MAVA; tror att de flesta skulle må bra av att bryta upp och byta jobb emellanåt. Man kanske inte behöver säga upp sig, men ta tjänstledigt och få lite perspektiv på livet. Jag testade ju på MEDHELP men insåg snabbt att det inte var ett jobb som passade mig. Men jag kunde inte vetat det om jag inte provade.
    Jag är kvar på Resursen och gillar omväxlingen det ger i arbetsuppgifter.

    Ha det så bra nu vännen, hoppas jag springer på dig irl snart. //Rebecca

    Gilla

  2. Hej Susanne, jag vet precis hur det känns när motivationen stiger och dalar. Ibland behöver man en paus från även det som är roligt. Jag har själv inte fotograferat eller bloggat nästan på ett år. Nu har jag fått lusten tillbaka och köpt mig en ny kamera och börjat känna på den lite smått. Lika så med bloggande… har startat igen ..mest för min egen skull. Hoppas du får det bra på nya jobbet och ha det så bra i övriga livet också. Kram

    Gilla

  3. Å, vad jag känner igen mig i dina ord.
    Viljan att blogga finns men inte inspirationen eller fotolusten. Å, jag vill ju ha foton till mina inlägg så…
    Ja, men tids nog så kommer det väl tillbaka!?? 😉
    Spännande med nytt jobb!!
    Själv känner jag mig lite nervös inför att sätta mig vid skolbänken även om det känns kul å spännande.
    Storkramen, Maria

    Gilla

  4. Ja man har ju varit lite undrande…vad har hänt med Susanne. Har tittat till din blogg lite titt som tätt men inga nya inlägg. Men allt har sin tid….
    Ser med spänning fram emot när din kreativa ådra börjar att blomstra igen.

    Gilla

  5. Kul att ”se” dig igen.
    Ja herregud vad tappade sugar det ligger överallt. 😉

    Det är verkligen svårt att hitta (foto)inspiration under den här årstiden – kanske extra mycket denna vinter när det inte ens har funnits några vackra vinterlandskap att fotografera. Bara regn och blåst…
    Jag tröstar mig med att sitta och ”bläddra” i fotoarkivet och publicerar nästan bara sommarbilder på bloggen.

    Idag har det däremot varit en fantastiskt vacker ”vår”dag och vi slängde oss i bilen direkt, tillsammans med våra kameror. Härligt!

    Jag önskar dig ett bra 2012 och att du skall återfå lusten när ljuset återvänder.

    Lycka till med nya jobbet!

    Varma hälsningar från SoF

    Gilla

  6. Vad kul att få ett livstecken ifrån dig, har funderat på vad som händer med dig. Jag hoppas att du får din inspiration och lust tillbaka för jag saknar dina bilder.
    Lycka till med nya jobbet.
    Sköt om dig.
    Kram

    Gilla

  7. Kul att ha dig tillbaka, men jag förstår precis. Känner själv likadant. Ingen inspiration med kameran och då blir det inte så mycket bloggande heller. Men jag vill så gärna komma igång igen och tror att inspirationen är på gång:) Dina bilder inspirerar mig!
    Spännande med nytt jobb! Och tårtan var ju helt fantastisk!
    Skrattade gott åt din historia om damskorna!
    kram Maria

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

