Stunder

Det finns stunder i livet där jag önskar jag vore en spådam…. att kunna sia om vad framtiden har att visa. En sån tid är nu…

Kanske egentligen bäst att vara här och nu, leva i nuet och njuta av stunden men ändå…. Tankar är svåra att styra över MEN det går att ta kommando över dom, oftast…. släng bort dom trista tankarna och plocka fram det vackra, det ljuva, det bästa och NJUT.

Det ska jag göra… med att jobba hela helgen. Jobba med fantastiska kollegor jag snart ska lämna. Känns lite tungt men är ett beslut jag tagit och tänker fullfölja.

Men vem vet vad framtiden har att visa…..

Det är så jag tolkar mina 2 bilder i det här inlägget.

7 thoughts on “Stunder

  1. Vackra bilder Susanne…den första är verkligen en konstnärlig schlagerhit…
    Vet vilka tankar du går omkring med nu (tror jag)…gick igenom detta själv för ganska precis ett år sedan. Efter jag hade fått beskedet om att jag fick den nya tjänsten så sprang jag bort till min gamla arbetsgivare och sa upp mig efter 23 års tjänstgörning…lämna sina kollegor, sin trygghet och all erfarenhet man hade för det jobbet…fast erfarenheten har man alltid nytta av. Men med facit i hand nu ett år senare så ångrar jag mig inte, man måste gå vidare med livet och framför allt njuta av sin tillvaro även för stunden.

    Gilla

  2. Så vackra bilder och fin text. Jag tror att egentligen vill man inte veta vad framtiden har i sitt sköte, det kanske skulle vara praktiskt ibland men det är roligare att leva här och nu och bli överraskad av vad varje dag har att erbjuda.
    Må så gott.
    Kram

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

