Energitjuvar…

Följande text har jag läst och kopierat från energitjuvar.se

Jag tycker det är mycket tänkvärda ord. Läs ni också om ni orkar och vill =)

Världens viktigaste paket

Jag brukar tänka att alla människor jag har med att göra på olika sätt har med sig ett paket till mig. Det gäller kollegor, kunder, familj, vänner leverantörer– alla. Varje gång vi har med varandra att göra sträcker de över paketet till mig – jag får allt som paketet innehåller som en gåva.

En del har med sig roliga saker, inspiration, skratt, kunskap och bra saker. Men genom livet kommer det också ett antal personer inklivandes, lyfter upp paketet och häller ut en hög med skit på ditt bord.

Normala relationer innehåller ju lite av varje – och det är helt ok men när du upptäcker att en och samma person alltid har med sig en påse skit, vad gör du då? För mig är det både enkelt och utan hänsyn – jag lyfter den personen ur mitt liv.

Låter det hårt? Jag tycker inte det. Livet är för kort för att vara en soptunna för andra människors beteendestörningar.
• Elaka människor – bye bye.
• Energitjuvar som utnyttjar dig – bye bye.
• Energitjuvar som alltid gnäller över sina liv och aldrig gör något åt dem – bye bye.
• Människor som alltid kommer med ursäkter för sitt dåliga beteende – bye bye.
• Energitjuvar som ger dig huvudvärk eller sömnsvårigheter – bye bye.
• Människor som alltid tänker på sig själva först – bye bye
• Energitjuvar som är missunsamma – bye bye
• Människor som hycklar – bye bye

Så vad tycker ni??? Jag tycker att det säger en hel del…..

9 thoughts on “Energitjuvar…

  1. Ja man önskar att man hade lärt sig det tidigare i livet. Men med åldern kommer visheten och då rensas det ut och kvar blir de man kan lita på i vått och torrt.
    Du har en utmaning att hämta hos mig om du vill.
    Kram

    Gilla

  2. Jo visst é dé så…
    Att man kan sträcka ut en hand lite då och då till en annan person är väl en sak…men att har armarna utsträckta hela tiden orkar man inte.
    Det vet väl vi som jobbar med människor…ibland träffar man personer som suger ut alla ens krafter bara man närmar sig dem.
    Det är ett tufft jobb men någon måste utföra det.
    Då är det viktigt att man har en bekantskapskrets som kan ge en tillbaka lite positiv energi.
    Superfina höstlöv som du har fångat Susanne…vilken härlig fotogenisk tid på året som vi har nu.

    Vh

    Gilla

  3. Ja, tyvärr har man ju stött på några sådana under sitt liv. Man lär sig att sålla bort sådana bekantskaper med tiden tror jag. Vackra höstbilder du bjuder på, dessa höstöv…tröttnar aldrig 🙂

    Gilla

  4. Håller med dig om att det finns otroligt många energitjuvar i ens liv.
    Och man borde nog bara kicka dom i röven å säga hejdå…
    ibland blir man bara så lessen….vänner som man alltid trott varit ens vänner …
    och så visar det sig att det bara var en axel att gråta mot när dom hade det svårt…
    nu har livet rett upp sig och då hör man inte ett skit av dom…
    Inte ens värt att lägga energi på…

    Tjingen.

    Gilla

  5. Jag tror att människor som ständigt levererar och öser ut paket av skit, jämmer å elände är i behov av någon form av hjälp… Någon form av positiv gnista… kanske en livsgnista som kan tända eld på allt miserabelt… så eländet brinner upp…

    Men tändstickorna tar till sist slut… så jag håller med dig fullt ut! Bye bye alla energitjuvar.

    Din bildserie däremot är en vacker energigivare. Tack för den! 🙂

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

