Tid för förändring…

Nu är det påskrivet, daterat och skickat. Och det känns så bra. Hur framtiden kommer att se ut är oklart… likt mina abstrakta och inte helt kristallklara bilder jag valt till mitt inlägg. Dock känns det ljust och spännande och fyllt av nyheter och nya utmaningar, precis som livet är av och till.

Brevet jag gått och väntat på kom idag. Känns både jobbigt och nervöst men skönt att äntligen bli av och vad det leder till får framtiden utvisa. Det är inget jag själv kan påverka eller förändra. Brev nr 2 hoppas jag också kommer snart med enbart goda besked. Det är tungt att vänta på besked.

Första natten efter ledigheten blev fylld av fart och underliga händelser men tack vare mina fantastiska kollegor så kan vi i slutändan unna oss ett härligt gott skratt. Det är dom här fantastiska kollegorna jag kommer sakna enormt mycket, men framtiden får visa hur mina nya kollegor är. Jag går in i det nya med enbart positiva känslor och öppen för gott samarbete. Det tror jag räcker långt. Sen att jag sitter på lång erfarenhet i mitt yrke ger mig en bra grund och trygghet att luta mig mot. Tacksam är jag, att slippa vara strax över 20 och helt ny men det är dom jag gärna vägleder in i arbetet som sjuksköterska.

4 thoughts on “Tid för förändring…

  1. Det ger faktiskt en en kick att förnya sig Susanne…kom på mig härom veckan att jag har varit på mitt nya jobb i ett år…jösses va tiden går. Dock är jag kvar inom vården som du vet, men det behövs inte mycket förändring för att ge en en nystart. Dock är jag nyfiken🙂 Fortfarande inom vården…fortfarande natt…eller va é de som gäller.?
    Du kommer att märka att den luddiga och oskarpa känslan går över och man börjar att se klart igen….

    Allt Gott.!.!.!

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

